وکیل مدافع متهم سوم پرونده نفتی: تصمیمی تاکنون در دادگاه تجدیدنظر اتخاذ نشده است

محمدرضا مهرشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قضایی ایرنا، درباره آخرین وضعیت پرونده حمید فلاح هروی افزود: هنوز چیزی در این باره از سوی دادگاه به ما اعلام و جلسه دادگاهی هم در شعبه هم عرض تشکیل نشده است.
وکیل مدافع فلاح هروی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال 95 احتمال تشکیل دادگاه تجدیدنظر وجود دارد یا نه؟ گفت: به نظر نمی رسد تا پایان سال دادگاهی تشکیل و تصمیمی در این باره اتخاذ شود.
به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، دادگاه متهمان پرونده ای موسوم به پرونده نفتی 11 مهر سال 94 در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی در بیست و پنج جلسه (جز یک جلسه که غیرعلنی بود) برگزار شد.
قاضی صلواتی پس از جلسات دادگاه هر سه متهم را مفسد فی الارض دانسته و در حکمی آنان را به اعدام محکوم کرد.
هر سه متهم این پرونده علاوه بر اعدام، به رد مال در حق شاکی یعنی شرکت نفت و همچنین به جزای نقدی معادل یک ‌چهارم پولشویی محکوم شدند.
براساس این گزارش، این حکم برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور رفت که غلامرضا انصاری معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور 13 آذرماه امسل در گفت و گو با ایرنا از تایید حکم اعدام بابک زنجانی متهم ردیف اول و نقض حکم مهدی شمس زاده و حمید فلاح هروی دو متهم دیگر پرونده نفتی در این دیوان خبر داد.
حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه هم در صد و هفتمین نشست خبری خود با تایید نقض حکم متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی اظهار کرده بود، این پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه هم عرض ارجاع و تحقیقات مجدد از این دو متهم آغاز شده است.
سخنگوی قوه قضاییه همچنین در آخرین سخنانش در جمع خبرنگاران از اجرای بخشی از حکم بابک زنجانی مانند رد مال خبر داده و گفته بود، حکم اعدام این متهم تا مشخص نشدن پرونده دو متهمی که رای آنان نقض شده و همچنین متهمی که اخیرا در خارج از کشور دستگیر شده، اجرا نمی شود.
اجتمام**7329**1021
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشاردهنده: حسین نوروزیان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا