تنها 18 درصد از زوجهای نابارور به فرزندخواندگی روی می آورند

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

دکتر رضا رزاقی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در مشهد افزود: 20 تا 25 درصد زوجهای ایرانی نابارور هستند که فقط 18 درصد از آنها به سمت فرزندخواندگی می روند.
وی ادامه داد: 65 درصد متقاضیان فرزندخواندگی در بین زوجین نابارور کسانی هستند که مشکل ناباروری از سوی مرد است و هنوز مردسالاری بر فضای فرزندخواندگی کشور حاکم است.
رزاقی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در زمینه فرزندخواندگی افزایش میانگین سنی زوجین متقاضی است زیرا پس از گذران نیمی از زندگی مشترک به این مهم روی می آورند.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: طبق تحقیق انجام شده در خصوص ویژگیهای زوجین متقاضی فرزندآوری از جامعه آماری 411 زوجی که فرزندخواندگی داشته اند میانگین سن زنان 39 سال و متوسط سن مردان 43 سال است.
رزاقی با بیان اینکه بیشتر تقاضاها در فرزندخواندگی تقاضا برای پذیرش دختر است، گفت: در مشاوره فرزندخواندگی مشخص می شود که همه متقاضیان شرایط پذیرش فرزند را ندارند.
وی بیان کرد: قانون فعلی فرزندخواندگی قانون جامعی نیست زیرا تنها موضوع فرزندخواندگی را پوشش می دهد و سایر موارد از جمله مراقبت پرورشی را در برنمی گیرد.
رزاقی افزود: باید قانون به قدری جامع باشد که انواع مراقبتها را تسهیل کند که برای تحقق این مهم همکاری بین بخشی و درون بخشی ضروری است.
24 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در سطح کشور وجود دارد.
نشست هم اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست با حضور کارشناسان بهزیستی از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
خبرنگار:ندا جواهرفر**منتشرکننده:شاهین فرشاد
7505/507

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا