معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: کیفیت کالاهای ایرانی مطلوب است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از روز شنبه ایرنا؛ دکتر امید عبدی در همایش آموزشی صنف آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی که در سرسرای اجتماعات معاونت غذا و داروی استان افزود: ما باید به جایی برسیم که عرضه کالای قاچاق و تقلبی در کشور وجود نداشته باشد که خوشبختانه وزارت بهداشت هم با ایجاد سامانه TTAC گام مؤثری در زمینه رهگیری کالاهای سلامت محور وارداتی برداشته است.
وی گفت: حق مسلم مشتری و مصرف کننده است که بداند کالایی را که مصرف می‌کند از سلامت برخوردار است یا نه.
وی یکی دیگر از مشکلات در مقوله عرضه کالاهای سلامت محور را بحث انبارداری و نگهداری این کالاها عنوان کرد و گفت: بسیاری از شرکت‌های توزیع از سیستم نگهداری مطلوبی برای کالاهای سلامت محور برخوردار نیستند که این می‌تواند بر سلامت کالاها آسیب برساند.

**حذف تقاضا منجر به کاهش ورود کالای قاچاق می‌شود
رییس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی کرمانشاه نیز در ادامه این همایش گفت: متأسفانه در جامعه تقاضا برای خرید اجناس قاچاق بالا است و اگر از طریق فرهنگ‌ سازی عمومی این تقاضا را کم کنیم دیگر عرضه‌ای وجود نخواهد داشت.
دکتر کیومرث رحیمی با بیان اینکه دشمنان ما در آنسوی مرزها می‌توانند به راحتی کالاهای آلوده را به کشور ما وارد کنند، افزود: امروزه با مقوله بیوتروریسم مواجه هستیم، این بدان معنی است که با ساده‌ترین روش‌ها می‌شود کشوری را به مخاطره انداخت.
وی گفت: هیچ تضمینی بر سلامت کالاهای قاچاق وجود ندارد و بسیاری از آنان با مواد بسیار بی‌کیفیت و زیان آور تولید شده‌اند.
رحیمی گفت: اداره بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالی که گذشت نظارت مستمر و قاطعی را در سطح عرضه اعمال کرد و این نظارت ها در سال آتی بطور جدی تری دنبال خواهد شد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق همواره در معرض ورود کالاهای قاچاق است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا