فراکسیون حزب الله: مواضع راهبردی امام خامنه ای نقشه راه حمایت از فلسطین است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، فراکسیون حزب الله در بیانیه ای که عصر پنجشنبه و در پایان نشست هفتگی خود به ریاست « محمد رعد» صادر کرد، افزود: از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت دائمی و کمک های موثر به ملت مقاوم فلسطین و همه جنبش های مقاومت ضد اشغالگری اسرائیل با وجود تنگناها و تحریم های تحمیلی از طرف دولت آمریکا، همپیمانان و عوامل آن در منطقه و جهان تقدیر و تشکر می کنیم.
براساس این بیانیه در نشست فراکسیون حزب الله ، ضمن بررسی روند برگزاری و نتایج ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که اخیرا به میزبانی مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد، براهمیت بسیار زیاد این کنفرانس به ویژه در زمینه موضوع ، زمان و تعداد و فعالیت شرکت کنندگان تاکید شده است.

** فرار به جلو برخی دولت های عربی
فراکسیون حزب الله خاطرنشان کرده است: روابط ، همکاری ها و تماس های برخی دولت های عربی با رژیم صهیونیستی که دیگر بر احدی پوشیده نیست، تنها نشانه ناامیدی و فرار به جلو و دلیلی بر شکست سیاست های این دولت ها در قبال ملت های خود و ناکامی نقش هائی است که از گذشته دولت های آمریکا به آنها سپرده اند.
در بیانیه این فراکسیون تصریح شده است: برخی دولت های عربی با فرار به جلو و گرفتن نقش جدید نمی توانند روح مقاومت را خاموش کنند و برنامه های مشکوک و توطئه آمیز خود را محقق سازند.
در این بیانیه تاکید شده است: این دولت های عربی بدانند که باید با بازنگری در سیاست هایشان بر اساس آرمان های ملت های منطقه رفتار و برای حمایت از حق ملت فلسطین در آزادسازی سرزمین و تعیین سرنوشتش آمادگی داشته باشند.
در بیانیه فراکسیون حزب الله آمده است: توسعه همبستگی عربی و اسلامی، مخالفت با سلطه بیگانه وغارت ثروت های امت که در کانون های فساد ، تجمل و رفاه زدگی ، جنگ های بیهوده و برانگیختن دشمنی ها هدر رفته و همزمان ابراز تمایل برای حسن همجواری و همکاری به تحقق منافع ملت های منطقه و جلوگیری از وابستگی به نیروهای شر و طغیانگر منجر می شود.
در بخشی دیگر از بیانیه فراکسیون حزب الله با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان (ماه مه 2017) بر اساس قانون نسبی، اعلام شده است که لبنان در انتخابات می تواند یک و یا چند حوزه انتخاباتی باشد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: با برگزاری انتخابات جدید بر اساس قانون نسبی ، مسیر ساختن لبنان قوی و حفاظت از ثبات سیاسی آن فراهم و نمایندگانی که برآیند آرای واقعی و صحیح مردم باشند، به پارلمان لبنان راه می یابند.
فراکسیون حزب الله همچنین از بحرانی شدن گاه و بی گاه اوضاع در اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا در جنوب لبنان و تاثیرهای منفی آن بر اوضاع فلسطینی های ساکن این اردوگاه و شهروندان لبنانی ساکن شهر صیدا و شهرستان های آن ابراز تاسف و بر ضرورت برقراری آرامش و حل سریع و حکیمانه مشکلات تاکید کرده است تا اوضاع عین الحلوه به مرحله خطرناک نرسد.
درگیری های خونین پراکنده هفته گذشته در اردوگاه عین الحلوه با توافق گروه های فلسطینی و حمایت مقامات لبنانی و برقراری آتش بس بین طرف های درگیر پایان یافت و آرامش نسبی به اردوگاه بازگشت.
درگیری های مسلحانه بین نیروهای جنبش فتح و گروه های تندرو ، یک کشته و 6 زخمی برجای گذاشت که در میان آنها یک زن باردار و دو کودک بودند.
حدود 500 هزار آواره و پناهجوی فلسطینی که بعداز اشغال کشورشان توسط دشمن صهیونیستی به لبنان آمده اند، در 12 اردوگاه ساکن هستند که بزرگترین و حساس ترین آنها عین الحلوه است.
خاورم*1324** انتشار دهنده: فردین پازوکی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا