طرح بزرگ آبرسانی روستایی در تیران و کرون اجرا می شود

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

رضا صفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه آبرسانی از استخر بدرآباد تا روستای قلعه موسی خان برای تجمیع فعالیت های کشاورزی به طول بیش از 20 کیلومتر در حال اجراست که پنج کیلومتر آن از سد استخر بدرآباد تا روستای قلعه موسی خان است و مابقی در محل روستا اجرا می شود.
وی بیان کرد: طرح تجمیع کشاورزی در روستای قلعه موسی خان در زمینی به مساحت 40 هکتار در حال اجرا است که کشاورزان منطقه با اجرای این پروژه فعالیت کشاورزی منسجم و با افزایش بهره وری را آغاز کرده اند.
بخشدار مرکزی شهرستان تیران و کرون گفت: دولت برای اجرای این پروژه تسهیلات بلاعوض برای سرمایه گذاران در نظر گرفته و در انتقال آب مردم 30 درصد هزینه ها را مشارکت می کنند.
وی با اشاره به نیاز آب رسانی روستاهای بخش رضوانیه گفت: از این لوله انتقال آب میزان 10 لیتر بر ثانیه برای آب شرب این روستاها استفاده که با احداث تصفیه خانه این پروژه نیز عملیاتی می شود.
با اجرای این پروژه آب رسانی علاوه بر تامین آب طرح کشاورزی نیاز آب شرب هشت روستای شهرستان تیران و کرون در بخش مرکزی نیز رفع می شود.
شهرستان تیران و کرون واقع در مدار 50 درجه و 33 دقیقه تا 51 درجه و 15 دقیقه طول شرقی و 32 درجه و 33 دقیقه تا 33 درجه و 4 دقیقه عرض شمالی با ارتفاع هزار و 850 متر از سطح دریا با مساحت هزار و 616 کیلومتر مربع قرار داشته و دارای آب و هوای معتدل است ؛ متوسط بارندگی سالانه این شهرستان 220 میلیمتر و عمق تبخیر آن هزار و 800 میلیمتر است .
میزان اراضی کشاورزی شهرستان21 هزارهکتار است که سطح زیر کشت محصولات زراعی 9 هزار و 700 هکتار، محصولات باغی چهار هزار و 200 هکتار و اراضی آیش هفت هزار و 100 هکتار برآورد شده است.
همچنین 16 هزار و 500 هکتار از این اراضی بصورت آبی و و چهار هزار و 500 هکتار بصورت دیم کشت می‌شود.
شهرستان تیران و کرون دارای 160 واحد گلخانه در سطح 90هکتار است و شمار کشاورزان آن 14 هزار نفر است .
مهد/ 7153/ 6022 انتشار : عمادی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا