برپایی دو هزار پایگاه جشن نیکوکاری در یزد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا محسن علیزاده روز شنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری (14 تا 20 اسفندماه) در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این جشن به مدت سه روز برگزار می شود افزود: روز چهارشنبه (18 اسفندماه )در سطح مدارس، پنجشنبه (19 اسفند) در پایگاه های اصلی سطح شهر و روز جمعه در میعادگاه های نماز جمعه، کمک های مردمی جمع آوری می شوند.
وی برپایی نمایشگاه محصولات خودکفایی مددجویان در قالب 9 غرفه در محل امیرچقماق و طرح هر مغازه یک هدیه را از دیگر برنامه های هفته احسان نیکوکاری در استان اعلام و اظهار کرد: همچنین 200 هزار پاکت در بین دانش آموزان مدارس استان توزیع شده است.
علیزاده در ادامه با تشریح فعالیت های این نهاد گفت: در سالجاری برای یکهزار و 138 نفر با پرداخت 190 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه شغل ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد با بیان اینکه مردم استان در سالجاری 90 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند افزود: استان یزد در این زمینه با توجه به جمعیت جزو استانهای برتر کشور است.
وی سرانه پرداخت صدقه هر خانوار در استان را 36 هزار و 500 ریال بیان کرد و گفت: میانگین در آمد صدقات ماهانه 500 میلیون تومان است.
علیزاده تعداد صندوق صدقات استان را 191 هزار مورد بیان و تصریح کرد: تصور مردم بر این است که هر هزینه ای در کمیته امداد از محل صدقات است در صورتی که این تصور اشتباه است.
جشن نیکوکاری امسال با شعار بهار همدلی ، شکوه مهربانی برگزار می شود، سال گذشته مردم استان یزد با مشارکت در جشن ملی نیکوکاری بیش از ۹ میلیارد ریال به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.
در حال حاضر 41 هزار و 344 نفر در قالب 22 هزار و 816 خانوار در استان یزد زیر پوشش کمیته امداد امام (ه) هستند.
2088/6197 خبرنگار: کبری دانشی**انتشار: محمدحسین فلاح تفتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا