برنامه خدماتی شهر، توقف‌ناپذیر است / معضل «بنر و داربست» باید مهار شود

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

شهردار تبریز:

برنامه خدماتی شهر، توقف‌ناپذیر است / معضل «بنر و داربست» باید مهار شود

شهردار تبریز، بر لزوم تقویت برنامه‌‌های خدماتی در آستانه سال جدید تاکید کرد و گفت: شهر باید در تمام ابعاد محتوایی و ظاهری، مهیای یک نوروز زیبا و متفاوت باشد.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازشهریار، دکتر صادق نجفی در جمع معاونان و شهرداران مناطق ۱۲ گانه با بیان این مطلب اظهار داشت: آراستگی و زیبایی‌، از ویژگی‌های مهم شهر تبریز است که در محافل ملی و بین‌المللی از آن یاد می‌شود؛ با نزدیک‌شدن به موعد تبریز ۲۰۱۸ و در آستانه سال نو، این مزیت مهم فرهنگی و اجتماعی، باید با حساسیت ویژه تقویت شود.

وی با اشاره به این که تبریز، از معدود شهرهای کشور است که  برنامه خدماتی آن، توقف‌ناپذیر است، گفت: تلاش‌های بی‌وقفه پاکبانان باید با نظارت‌های مداوم، به نقطه مطلوب هدایت شود.

دکتر نجفی با اشاره به این‌که وضعیت مبتلابه شهر در مورد نصب بی‌رویه «داربست و بنر» قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: امروز بنر و داربست به یک معضل فراگیر در اکثر شهرهای کشور تبدیل شده و در برحی موارد، حتی مقاومت سازه‌های شهر را نیز تحت‌تاثیر قرار می‌‌دهد؛ این معضل باید با نظارت‌های مستمر و اجرای قاطعانه قانون مهار شود.

 

شهردار تبریز متذکر شد: در کنار ماموریت‌های فرهنگی که در ابلاغیه نوروزی نیز تاکید شده، ایجاد المان‌‌های نوروزی و گل‌کاری‌های زیبا، به خصوص در بافت مرکزی و گردشگر‌پذیر شهر باید فضای کلی شهر را به محیطی بشاش و زنده در آستانه نوروز تبدیل کند.

وی با اشاره به این که طبق برآوردها، روند جذب گردشگر نوروزی در سه سال اخیر، افزایش داشته است، اظهار داشت: این آمار، با توجه به برنامه‌های تبلیغاتی یک سال احیر، در نوروز پیش‌رو، به بیشترین میزان خود خواهد رسید و ضرورت‌ برنامه‌های فرهنگی و خدماتی را پررنگ‌تر می‌کند.

دکتر نجفی با اشاره به پیشینه تاریخی شهر به خصوص در مرکز شهر خاطرنشان کرد: عموم برنامه‌های اجرایی باید با لحاظ فرهنگ و هویت شهر همراه باشد و ذهنیتی ماندگار و خاطرانگیز از نوروز ۹۶ را برای مسافران و عموم شهروندان رقم بزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا