حرکت لاک پشتی مسکن دارشدن مدد جویان کمیته امداد در مازندران

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا ، رضا نوروزی جعفری روز شنبه در نشست خبری سالروز تشکیل کمیته امداد امام (ره) در ساری افزود : این خانوارها در خانه های استیجاری سکونت دارند و ما برای خانه دار کردن آنان به کمک خیرین مسکن ساز نیاز داریم.
وی تعداد مسکن احداثی برای مدد جویان کمیته امداد امام (ره) در سال جاری را 290 واحد اعلام کرد و گفت که تاکنون 200 واحد به متقاضیان واگذار شده است.
این مسئول پیش بینی کرد که سال آینده نیز بین 200 تا 300 واحد مسکونی برای مدد جویان کمیته امداد با متراژ بین 45 تا 50 متر مربع ساخته شود.
نوروزی راهکار کمیته امداد مازندران برای تسریع در مسکن دار شدن خانوارهای مددجو تحت پوشش در سال 96 را مشارکت دادن خیرین مسکن ساز و مصالح فروشان و جذب کمک های غیرنقدی این گروه ها اعلام کرد.
* سکونت 13 هزار خانوار مدد جو در خانه های فرسوده
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت که طبق بررسی از حدود 62 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد ، 13 هزار خانوار در واحدهای مسکونی فرسوده سکونت دارند.
نوروزی افزود : در سال آینده پیش بینی می شود با همکاری خیرین حدود 2 هزار واحد مسکونی فرسوده بازسازی و نوسازی شود.
به گفته وی ، در سال جاری یک هزار و 900 واحد مسکونی مدد جویان کمیته امداد مازندران بازسازی و نوسازی شده است.
** رتبه چهارم مازندران در پرداخت صدقه
مدیرکل کمیته امداد مازندران همچنین میزان پرداخت صدقه به 570 هزار صندوق این نهاد در استان را در سال جاری حدود 180 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که مردم این استان در پرداخت صدقه رتبه چهارم کشور دارند.
نوروزی پیش بینی کرد که با اجرای طرح جشن نیکوکاری که از 18تا 20 اسنفد ماه در مدارس ، معابر و نمازجمعه برگزار می شود، میزان کمک های مردمی خیرین به مدد جویان به 200 میلیارد ریال برسد.
وی تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد را در مازندران 62 هزار خانوار اعلام کرد و گفت که در سال جاری اعتبار این نهاد در قالب کمک های مردمی و دولتی برای پرداخت حقوق و سایر خدمات به مدد جویان استان حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال بود.
نوروزی پیش بینی کرد تا میانگین حقوق مدد جویان کمیته امداد در سال آینده با احتساب 20 درصد حداقل حقوق و دستمزد کارگران به یک میلیون و 800 تا 2 میلیون ریال در ماه برسد.
مازندران حدود سه میلیون و 200 هزار نفری جمعیت دارد که سه درصد آنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا