750 هزار اصله نهال در استان کرمانشاه غرس می شود

مراد شیخ ویسی روز شنبه و به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در روز اول هفته که روز درخت کاری نیز نامیده شده حدود 750 هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان غرس می شود.
شیخ ویسی گفت: مراسم روز درختکاری فردا (یکشنبه) هم در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و هم در مرکز جهاد کشاورزی کرمانشاه با حضور مسوولان برگزار خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در روز درختکاری نهال غرس شده از گونه غیرمثمر هستند، گفت: این نهال ها عمدتا به آب کمی نیاز دارند و همیشه نیز سبز می مانند.
وی خاطرشان کرد: گونه هایی نظیر اوکالیپتوس، شیشه شور، آکاسیا و خرزهره در مناطق گرمسیری و زبان گنجشک، عرعر و آقاقیا نیز در مناطق سردسیری غرس می شوند.
شیخ ویسی ادامه داد: در این هفته همچنین شاهد غرس نهال های جنگلی مانند سقز، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و بادام نیز در مناطق جنگلی استان خواهیم بود.
مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه امسال یک میلیون و 500 هزار اصل نهال در استان تولید شده است، نیمی از آن ها در فصل پائیز و نیم دیگر هم در این فصل و عمدتا در مناطق سردسیری غرس خواهند شد.
وی در پایان در خصوص آسیب های واردآمده به منابع طبیعی استان به دلیل وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی نیز گفت: امسال در سطح سه هزار هکتار از منابع شاهد آتش سوزی بودیم که 700 هکتار آن به طور کامل خسارت دیدند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah وکانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا