جهانگیری:وضعیت اقتصادی کشور درسال 95 یک شاهکاردر تاریخ ایران ثبت کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه در نشست شورای اداری و کارآفرینان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دولت تدبیر و امید برای تامین معیشت مردم و رفاه بیشتر، سیاست هایی تدوین کرد که منجر به توسعه اقتصادی کشور شد که نتایج آن در سال پایانی فعالیت دولت دیده می شود.
وی ادامه داد: مهمترین سیاست دولت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب بود و دولت تلاش کرد که تمام نیروهای نظام در بخشهای مختلف را پیرامون سیاست اقتصاد مقاومتی فعال کند.
جهانگیری تاکید کرد که اجماع به وجود آمده درباره سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور سبب شد دولت تدبیر و امید وضعیت اقتصادی را که همزمان با تحریم و کاهش قیمت نفت رو به رو بود، متحول کند و این امر درسایه همراهی مردم و هدایت رهبری انقلاب محقق شد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری هفت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک تعطیل شده با مشکلات فراوان باید با تزریق تسهیلات راه اندازی می شد که آمار موجود نشان می دهد که این رقم فراتر از انتظار به 22 هزار واحد رسیده است.
جهانگیری افزود: قرار شد که پنج هزار و 400 کارخانه با پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد در کشور در دولت یازدهم به اتمام برسد و به چرخه تولید درآید که تا امروز افزون بر پنج هزار واحد تولیدی به بهره برداری رسیده است.
وی خاطر نشان کرد که تا پیش از آغاز دولت تدبیر و امید، کشور قطر 2 برابر ایران از میادین مشترک گازی و نفتی برداشت می کرد و میلیاردها دلار خسارت به مردم ایران وارد شد که با تلاش دولت برداشت ایران از میادین مشترک در اوایل سال 96 با قطر برابر می شود.
وی ادامه داد: همچنین دولت تدبیر و امید موفق شد 12 واحد بزرگ پتروشیمی در کشور را به بهره برداری برساند.
جهانگیری، وظیفه دولت را فراهم کردن شرایط داخلی و جهانی برای توسعه کشور دانست و تاکید کرد که همه باید تلاش کنیم کشور را در ریل توسعه پایدار قرار دهیم تا همچنان به تاثیرگذاری خود در منطقه و جهان ادامه دهیم.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید را توافق برجام ذکر کرد.
جهانگیری گفت: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید چالش هسته ای یکی از مسائل مهم پیش روی دولت بود که قدرت های جهانی به بهانه های واهی، تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران وضع کرده بودند و حق هسته ای جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناختند.
وی تاکید کرد که دولت در فرصت 18 ماهه توانست با توافق برجام، حق هسته ای ایران را بدست بیاورد، تحریمهای ظالمانه را بشکند و فرصت توسعه کشور را فراهم کند.
وی تصریح کرد که برخی کشورهای جهان از جمله امریکا برای به نتیجه نرسیدن برجام، تلاش می کنند اما بین المللی بودن این توافق مانع از تلاشهای امریکا برای بی اثر کردن برجام می شود.
جهانگیری گفت که برجام همچنان به راه خود ادامه می دهد و جهان به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در همه معادلات جهانی اعتراف دارد.
وی تاکید کرد که بسیاری از کشورهای جهان خواهان کار کردن با ایران هستند و ما انتخاب می کنیم که با کی کار کنیم و این مهم نشان دهنده کانون ثبات بودن ایران در منطقه است.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه به مزیت های کهگیلویه و بویراحمد برای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: محیط زیست سالم، منابع آبی فراوان، منابع غنی نفت و گاز، طبیعت و نیروی انسانی جوان از ویژگی های خاص این استان در کشور است .
جهانگیری تاکید کرد که کهگیلویه و بویراحمد در میان سه کانون جمعتی کشور شامل اصفهان، فارس و خوزستان قرار دارد و باید از این مزیت برای توسعه آن بهره برد.
وی، قول داد دولت منابع مالی لازم برای ایجاد زیرساختهای این استان را فراهم کند، اما توصیه کرد نباید همیشه گرفتار منابع دولتی شد و توجه به شرکت های دانش بنیان و کارآفرین محور توسعه منطقه است.
اسحاق جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می‌کنند.
خبرنگار: مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662/8005

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا