چهار هزار و 815 هکتار زمین کشاورزی پیش از پایان سال جاری به سیستم آبیاری نوین تجهیز شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا فریدون همتی روز شنبه در جلسه ستاد پیگیری مصوبات سفر دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: چهار هزار و 815 هکتار طرح مطالعه شده از یک هفته پیش تاکنون به مرحله اجرا در نیامده و باید از جهاد کشاورزی، روسای شهرستان ها و فرمانداران استان پرسید چرا این تعداد به مرحله اجرا در نیامده است؟
وی ادامه داد: انجمن صنفی شرکت های پیمانکار و مشاور نیز قول و تعهد داده بود که اجرای کل 20 هزار هکتار آبیاری نوین را خود برعهده بگیرد اما تاکنون در این زمینه هیچ اقدام و پیشرفتی نداشته است؟
همتی با اشاره به افزایش قیمت لوله و اتصالات در پایان سال، ادامه داد: باید هرچه سریعتر ظرف سه روز آینده تکلیف چهار هزار و 815 هکتار از اراضی استان که مطالعه شده و آماده اجرای طرح هستند مشخص و با تفکیک استانی و مشارکت انجمن،سازمان جهاد کشاورزی و سازمان همیاری شهرداری ها این رقم به مرحله اجرا درآید.
استاندار ادامه داد: باید تمامی موانع پیش روی طرح های نوین آبیاری مرتفع شود و همچنین تمامی پهنه های خرد و کلان مشمول این طرح شوند.
وی با اشاره به سخنان حمید سلطانی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های پیمانکار، مبنی بر تحویل داده نشدن زمین و اعتبار لازم برای اجرای طرح ها آبیاری تحت فشار، افزود: عدم واگذاری زمین به سازمان جهاد کشاورزی استان و عدم تحویل مصالح لازم به سازمان همیاری شهرداری ها مربوط است.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا