اجرای فاز اول پروژه احداث شبکه آبیاری پیله سهران اردبیل

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، رحیم فرد روز شنبه افزود: در این شبکه با انجام لوله گذاری پلی اتیلن از خروجی چاهها تا سر اراضی از تلفات آب در مسیرهای انتقال جلوگیری می شود.
او گفت: همچنین در گام بعدی حقابه روستای نیار از آب سد پیله سهران توسط خط لوله ای دیگر به اراضی منتقل و به آب چاهها افزوده خواهد شد.
وی افزود: اراضی زیرپوشش 44 حلقه از چاههای نیار شامل این پروژه هستند که تاکنون شبکه مربوط به اراضی 39 حلقه از چاهها به مساحت یک هزار و 50 هکتار و با انجام 99 کیلومتر لوله گذاری به انجام رسیده و در دست بهره برداری زارعان است.
او تشریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی قرار بود مابقی شبکه آبیاری چاهها که 15 درصد از پروژه را شامل می شود امسال به پایان برسد که با توجه به شرایط خاص بارندگی پاییز و زمستان امسال و محدودیت بالای فرصت کاری با تاخیر مواجه شد و تا تیر سال آینده کل شبکه آبیاری چاهها تکمیل خواهد شد.
او افزود: در زمینه اجرای خط انتقال آب سد پیله سهران به اراضی و تجمیع آب سد با آب چاهها نیز در اولین فرصت و پس از تکمیل مراحل طراحی و بازنگری طرح اقدام می شود.
فرد گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی احداث شبکه مانعی در کشت و کار زارعان مربوطه ایجاد نکرده و با توجه به ماهیت طرح بهره برداری از شبکه های احداث شده برای هر یک از 39 چاه مذکور شروع شده و با سهولت و صرفه جویی چشمگیر در مصرف آب و مطلوب تر از حالت قبل از احداث شبکه ، در حال انجام می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا