هوشمند کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا علیرضا آشناگر روز شنبه در سیزدهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، دقیق است افزود: نیاز است همکاری بین بخشی قدرتمندی بین دستگاه ها وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه به طور قطع در ابتدای کار این سامانه، با مشکلاتی مواجه خواهیم بود ادامه داد: باید به سمتی برویم که نظام درستی بر شبکه واردات، صادرات و توزیع کالا، حاکم شود.
آشناگر اضافه کرد: همه باید باور داشته باشیم که در قبال شفاف و روان سازی مبادلات کالا، مکلف هستیم چرا که در این صورت است می توانیم شاهد موفقیت در این حوزه باشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه تا پایان سال، انبارها باید شناسه دار شوند اظهار کرد: اداره پست استان نیز باید به صورت هفتگی اقدامات خود را در این راستا به کمیسیون ارائه دهد.
آشناگر به ضروری بودن ثبت کالاها در مناطق مرزی اشاره کرد و افزود: دولت به دنبال این است که تشریفات قانونی در مرز انجام شود و این مهم، نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.
به گفته وی رسانه ها و به ویژه صداوسیما باید با همکاری شهرداری، مردم را از این سامانه و اهمیت آن آگاه کنند تا جزو استان های پیشرو در عملیاتی کردن سامانه باشیم.
آشناگر همچنین گفت: اگر دستگاهی در راه عملیاتی کردن سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا اخلال ایجاد کند با آن به شدت برخورد خواهد شد.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر با شمال عراق مرز دارد و سه بازارچه و یک مرزی رسمی در این استان وجود دارد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا