کمبود بودجه‌ در رسانه ملی فرآیند تغییر آنالوگ به دیجیتال را به تأخیر انداخته است/ آغاز ویژه برنامه‌های نوروز 96 از 25 اسفند

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان:
کمبود بودجه‌ در رسانه ملی فرآیند تغییر آنالوگ به دیجیتال را به تأخیر انداخته است/ آغاز ویژه برنامه‌های نوروز 96 از 25 اسفند
مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان گفت: کمبود بودجه‌ در رسانه ملی فرآیند تغییر آنالوگ به دیجیتال و تغییر کیفیت تصویر از SD به HD رسانه ملی را به تأخیر انداخته است.

به گزارش ارک خبر، مسعود احمدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه ملی در این چند ساله اخیر در حوزه اطلاع‌رسانی، صدا و تصویر به قدری عملیات‌های بسیار گسترده و سنگین داشته که هیچ زمانی را برای توقف و استراحت برای اهالی این رسانه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه گسترش اطلاعات در عصر انفجار اطلاعات فرصتی را برای انفعال باقی نمی‌گذارد، افزود: رسانه ملی در حوزه برنامه‌سازی خود به چند دوره تقسیم می‌شود و روزگار رسانه‌های تک سر که هیچ رقیب، رفیق و نارفیقی نداشت؛ یکی از آن دوره‌هاست.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه دوره به رسانه‌های همسر که شکل و ابعاد فنی تغییر یافت، تصریح کرد: سپس دوران رسانه‌های همسر و بی‌سر که به نوعی نه در آسمان مشابهی فعالیت می‌کنند، رسید که این رسانه‌ها تکنولوژی‌های کاملاً یکسانی را دارا بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این عصر رسانه‌های ملی به سوی فضاهای تعاملی در حوزه‌های مختلف رفتند، تأکید کرد: رسانه‌های سنتی به سوی استفاده از ابزارهای نوین حرکت کردند و به فضای امروزی دست یافتند.

احمدی ادامه داد: فضاهایی در این چند ساله اخیر رسانه ملی بسیار به آن توجه داشته مواردی از جمله استودیو گریزی بوده است که در این مورد رسانه ملی به سمت فضاهای مردمی رفت.

وی اضافه کرد: فضا شکنی در ارتباطات و اخبار رسانی دقیق از دیگر مواردی بود که در این چند ساله اخیر مورد توجه رسانه ملی قرار گرفت که در رسانه‌های سنتی فرصت و زمانی لازم بود تا اخبار وارد ابر اطلاعات شوند اما امروز این زمان به حداقل رسیده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه مکان شکنی در رسانه‌های جدید در اولویت قرار گرفته‌اند به همین سبب استودیو می‌تواند در هر نقطه و مکانی باشد، ابراز کرد: اگر ما از تکنولوژی‌های فصل جدید ارتباطات استفاده نکنیم، عقب می‌مانیم.

وی با بیان اینکه مردم در اعیاد در استراحت به سر می‌برند و رسانه‌ها در این زمان‌ها فشرده‌ترین کار را دارند، گفت: رسانه‌ ملی در سال‌های اخیر با گسترش فضای رقابتی و میدان‌های جدید، جنگ بسیار سختی را در فضای سرزمینی و فرا سرزمینی آغاز کرده است.

احمدی ادامه داد: در این روزها بحث تغییر از آنالوگ به دیجیتال و تغییر کیفیت تصویر از sd به hd در ایران بسیار اهمیت دارند که در صورت عدم توجه به آن محتوای رسانه عقب نمی‌افتد بلکه رسانه ملی از فناوری‌ها موجود در عرصه ارتباط و رسانه است جهانی از سایر کشورها عقب می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه هنوز در رسانه ملی به یک نظام دیجیتالی رسانه‌ای نرسیده‌ایم، گفت: برای کشور ایران با ابعاد و تأثیررسان جمهوری اسلامی خود، نظام دیجیتالی رسانه‌ای نکته مهم و ابهام بزرگی است که کشور باید در این زمینه سرمایه‌گذاری بسیاری انجام دهد.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان ادامه داد: کمبود بودجه‌های بسیار حیاتی در رسانه ملی فرآیندهای جدی تغییر آنالوگ به دیجیتال و تغییر کیفیت تصویر از SD به HD رسانه ملی ایران را به تأخیر انداخته است.

وی با بیان اینکه امروزه بیننده از رسانه ملی بهترین کیفیت تصاویر را به لحاظ رنگ می‌خواهد که این مطالبه هم به حق است، خاطرنشان کرد: برای رفع تمام این مشکلات باید آموزش سواد و شناخت رسانه‌ای را در بین اقشار مختلف مردم افزایش دهیم.

احمدی با تأکید بر اینکه دولتمردان، مسؤولان مربوطه و مجلس شورای اسلامی باید فکری کنند تا کشور دچار خلأ ارتباطی نشود، عنوان داشت: این موضوع یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و باید در اولویت‌ها قرار گیرد.

وی وضعیت کلی صدا و سیمای استان اصفهان از نظر زیرساخت‌های فنی در بین دیگر استان‌ها نه متأخر و نه متقدم دانست و عنوان کرد: زیرساخت‌های فنی صدا و سیمای مرکز استان اصفهان متوسط است که به لحاظ قطبیت اصفهان به عنوان صنعت، گردشگری، فرهنگ و تمدن و غیره باید به آن توجه بیشتری شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه انعکاس‌های سیل گونه خبری با دعوت از خبرنگاران در یک مدت زمان مشخص برای یک رویداد، اثر منفی و کفی را به همراه خود خواهد داشت، اضافه کرد: کشور ایران دائم در حال رشد است اما این رشدها خوب رصد نمی‌شوند چرا که پیوست رسانه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای استان اصفهان سال 95 را با مشکلات و محدودیت‌های جدی بودجه پشت سر گذاشت، اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات در این سازمان فعالیت‌های بسیار خوبی نسبت به سال‌های قبل انجام گرفت چرا که رسانه حرکت مستمر و پیوسته‌ای است که با کمبود بودجه دچار خلل نمی‌شود.

احمدی افزود: بحث استودیو گریزی در صدا و سیمای استان اصفهان به طور جدی دنبال شد و بسیاری از فعالیت‌های این اداره که در سال‌های قبل در استودیو اجرا می‌شد به خارج از استودیوها منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در سال 95 مشارکت و همکاری بسیاری از نهادها و حوزه‌های فرهنگی برای مشارکت در اتاق‌های فکر صدا و سیما انجام شد، ابراز کرد: برنامه تحویل سال عید نوروز 95 صدا و سیمای استان اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و بهترین برنامه سال تحویل در بین دیگر مراکز استان‌های صدا و سیمای کشور انتخاب شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان تصریح کرد: برنامه‌ای که برای سال تحویل نوروز 95 از سوی صدا و سیمای استان اصفهان پخش شد از ابتدای شب تا صبح با حضور هنرمندان و مردم در کنار پل خواجوی اصفهان اجرا شد.

وی تأکید کرد: صدا و سیمای استان اصفهان به مدت سه ماه برنامه‌هایی را با همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی در میدان امام خمینی(ره) داشت که از جمله آن‌ها برنامه «شب فیروزه‌ای» بود که پرمخاطب‌ترین برنامه صدا و سیمای استان اصفهان در آن مدت زمان بود و این برنامه با حضور مردم برگزار می‌شد.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های تلویزیونی در داخل استودیوها برگزار شوند بسیار کار دست‌اندرکاران آن برنامه راحت‌تر می‌شود اما صدا و سیمای اصفهان برخی از برنامه‌های خود را به خارج از استودیو منتقل و آن را اجرا می‌کرد چرا که مردم احساس جمع بودن دورهم را داشته باشند.

وی در رابطه با برنامه تلویزیونی «یک شب ضیافت» که از شبکه اصفهان در طول ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شد، گفت: یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای استان اصفهان همین برنامه بود که فقط در آن خیرین و مردم اصفهان برای آزادی زندانیان غیر عمد، 25 میلیارد تومان کمک کردند که مبلغ بسیار بالا و مورد اهمیت است.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان در رابطه با برنامه‌های تلویزیونی حوزه سبک زندگی اظهار کرد: برنامه‌های بسیاری از سوی شبکه اصفهان در خصوص حوزه سبک زندگی پخش شده که برنامه «کی میاد ستاره چینی» از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیونی در این حوزه است.

وی اظهار کرد: کلیه برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حول سه محور میل، نیاز و مصلحت می‌چرخند که در رسانه ملی اگر میل مخاطب را شناسایی کنیم، نیازش را مرتفع می‌کنیم.

احمدی با تأکید بر موضوع پرسشگری از مسؤولان ادامه داد: مسؤولان باید یاد بگیرند که پاسخگوی مردم باشند و به خبرنگاران بیش از پیش اعتماد کنند.

وی در رابطه با اقدامات رادیو اصفهان ادامه داد: رادیو اصفهان در سال جاری محور فعالیت‌های عملیاتی خود را بر پایه اقتصاد مقاومتی قرار داد و بسیاری از برنامه‌های خود را با این موضوع اجرا کرد چرا که در صدا و سیما اعتقاد داریم تا تمام مردم به هویت ایرانی اسلامی خود توجه نکنند اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان در خصوص برنامه‌های این ارگان در نوروز سال 96 ابراز کرد: ویژه برنامه تحویل سال در روز دوشنبه در کنار مردم اجرا و به طور زنده از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه 25 اسفندماه 95 ویژه برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در خصوص ایام عید نوروز آغاز خواهند شد که این برنامه‌ها تا پایان روز 13 فروردین و روز طبیعت ادامه خواهند داشت.

احمدی تأکید کرد: نوآوری در حوزه رسانه کار سختی است و کسی که خط‌شکن می‌شود، کارش بسیار سخت است اما کارهای او فرصتی برای دیگران ایجاد خواهد کرد.

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فعالیت‌های صدا و سیمای استان اصفهان برای انتخابات 96 تصریح کرد: روزهای شنبه برنامه‌ای گفت‌وگو محور در رابطه با انتخابات از شبکه اصفهان برگزار می‌شود که در این برنامه 45 دقیقه‌ای به تحلیل موضوعات مختلف در رابطه با انتخابات می‌پردازند.

مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ای دیگر در رابطه با انتخابات به مدت 30 دقیقه در روزهای چهارشنبه از شبکه اصفهان پخش خواهد شد، اظهار کرد: هم‌چنین در برنامه‌های تلویزیونی مانند «کی میاد ستاره چینی» هم به موضوع انتخابات به صورت غیرمستقیم پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از رادیو اصفهان هم برنامه‌هایی پیرامون موضوع انتخابات برگزار خواهد شد، عنوان کرد: از سال 96 دو برنامه ترکیبی و دو برنامه میزگرد در رابطه با انتخابات 96 از شبکه اصفهان پخش خواهد شد که به مرور زمان و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات آمار برنامه‌ها سیر صعودی خواهند داشت.

احمدی تأکید کرد: صدا و سیمای استان اصفهان در سال 95 در 33 عنوان برنامه در تلویزیون و با 24 هزار و 433 دقیقه برنامه به اقتصاد مقاومتی پرداخته است که رقم بسیار بالایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین در بخش رادیویی صدا و سیمای استان اصفهان با 17 عنوان برنامه و 16 هزار و 340 دقیقه برنامه مستقیم داشته‌ایم.

دکمه بازگشت به بالا