ارائه طرح نظام آموزشهاي دوگانه توسط مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

در نشست شوراي اشتغال  استان اصفهان صورت پذيرفت:

ارائه طرح نظام آموزشهاي دوگانه توسط مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان

در جلسه شوراي اشتغال استان اصفهان، ابوطالب جلالي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، طرح و اهداف نظام آموزش هاي دوگانه را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، در روزهاي نخستين سال جديد و بدليل اهميت موضوع در تحقق شعار سال نشست شوراي اشتغال استان با حضور دكتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، ابوطالب جلالي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان و تعدادي از مديران دستگاههاي اجرايي استان برگزار گرديد.

رسول زرگرپور با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، اظهارداشت: برای اقدام در راستای فرمایشات رهبری می توانیم هم منتظر ابلاغ ها و چارچوب های دولت برای استان ها باشیم و هم می توانیم با استفاده از ظرفیت ها، پتانسیل ها و همچنین با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود به تدوین چارچوب ها بپردازیم و این دو راهکار را به موازات هم پیش ببریم.

زرگرپور با اشاره به اینکه برنامه های موثری در زمینه ی اشتغال و تولید در چند سال اخیر در دولت تدبیر و امید آغاز شده است، گفت: توسعه ی تولید و اشتغال باید برنامه ی جدی همه ی مدیران در سال جاری باشد.
استانداراصفهان با بیان اینکه اصفهان از نیروهای خلاق و ظرفیت های بالایی در بخش صنعت وخدمات، کشاورزی و نیروی انسانی بهره مند است، گفت: می توانیم چارچوب ها و راهکارهای طراحی شده را بعنوان پیشنهاد برای اجرا در کلیه ی استان ها به دولت ارائه دهیم.

در ادامه اين نشست ابوطالب جلالي مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان با برشمردن ظرفيت هاي مهارتي و نقش مؤثر اين دستگاه در ايجاد فرصت هاي شغلي از تدوين مدل اجرايي نظام آموزش دوگانه آلمان كه بخشي از مهارت ها توسط آموزش گيرندگان در مراكز آموزش فني و حرفه اي و بخشي ديگر در واحدهاي صنعتي برگزار مي گردد، از اقدامات صورت پذيرفته بويژه همكاري و تعامل با اتاق بازرگاني، خانه صنعت و معدن، سازمان تأمين اجتماعي و اداره كل تعاون، كار و امور اجتماعي، جهت اجرايي نمودن پروژه مورد نظر، گزارشي را به شوراي اشتغال ارائه نمود.

در اين جلسه مقرر گرديد پس از اجراي آزمايش طرح و بمنظور همكاري ساير دستگاهها عملكرد سه ماهه اول در شوراي اشتغال جهت رفع نواقص ارائه گردد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا