بیش از 23 هزار نفر گردشگر نوروزی وارد نقده شدند

پایگاه خبری ار ک خبر-آذربایجان غربی:

فرماندار نقده:
بیش از 23 هزار نفر گردشگر نوروزی وارد نقده شدند
فرماندار نقده از ورود بیش از 23 هزار نفر گردشگر نوروزی به این شهرستان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

ارک خبربه نقل از فارس:مرتضی فرامرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نقده، گفت: در ایام نوروز امسال ۲۳ هزار و ۲۹۹ گردشگر با ورود به این شهرستان از مناطق دیدنی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به همکاری مجموعه آموزش و پرورش و شهرداری نقده در بسترسازی و آماده‌سازی اماکن اقامتی جهت اسکان گردشگران، گفت: ۹۶۵ نفر مسافر نیز در مکان‌های اقامتی از جمله مهمانسراها و اماکن رفاهی فرهنگیان به سر برده‌اند؛ در این مدت از سوی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ۳۹ بار از مراکز اقامتی و رستوران‌های نقده بازدید شده است.

فرماندار نقده به ارزش و اهمیت ت‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍په باستانی حسنلو که مهمترین اثر تاریخی شهرستان و یکی از تپه‌های باستانی ایران است و قدمت آن به بیش از ۶ هزار سال قبل از میلاد می‌رسد اشاره کرد و گفت: میزان بازدید از این اثر باستانی نسبت به سال گذشته در حدود ۱۹درصد رشد داشته است؛ امسال همچنین در محوطه بازارچه کالاهای مرزی نقده سیاه چادر عشایری، سفره هفت سین نوروزی و غرفه‌های صنایع دستی را دایر کردیم که میزان رضایت‌مندی گردشگران را بسیار افزایش داده است.

  نقده با داشتن آثار تاریخی فراوان و طبیعی منحصر به فرد، آب و هوایی بی‌نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری آذربایجان غربی محسوب می‌شود.

نقده آثار تاریخی تپه‌هایی مانند تپه حسنلو، پل میمند، تپه حاجی فیروز و تالاب‌هایی مانند تالاب سولدوز، تالاب گرده قیط و میمند، تالاب درگه سنگی، تالاب حسنلو و تالاب یادگارلو را در دل خود جای داده است.

علاوه بر این مکان‌هایی مانند تفرجگاه یئددی گوز، موزه نقده، مقبره محمد اوراز، دره سرسبز سلطان یعقوب، چشمه‌های جوشان و معدنی شیخ معروف از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به شمار می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا