12،5تن اقلام امدادی توسط هلال احمر درمناطق زلزله زده خراسان رضوی توزیع شد

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

12،5تن اقلام امدادی توسط هلال احمر درمناطق زلزله زده خراسان رضوی توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: حجم جا به جایی و توزیع اقلام امدادی توسط بالگردهای امدادی این جمعیت تا پایان پنجمین روز امدادرسانی به زلزله زدگان در سطح خراسان رضوی به افزون بر 12.5 تن رسید.

ارک خبربه نقل ازایرنا:سید مجتبی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این اقلام را شامل مواد غذایی و امدادی ذکر کرد که به روستاهای شهرستانهای آسیب دیده تربت جام، سرخس، فریمان و نیز بخش رضویه مشهد ارسال شده است.

وی افزود: در جریان امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان رضوی سه فروند بالگرد از استانهای خراسان رضوی، کرمان و مازندران با 52 سورتی پرواز عملیات امداد انجام دادند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: زلزله 16 فروردین جاری یک کشته و 40 مصدوم برجا گذاشت که 12 مصدوم از این تعداد توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی همچنین آخرین رقم تعداد اماکن آسیب دیده از این زلزله را هزار و 518 واحد ذکر و بیان کرد: حدود پنج هزار و 442 نفر از زلزله زدگان در این مدت توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شده اند.
احمدی گفت: در این مدت هزار و 75 نفرروز نیروی امدادی درگیر عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله بوده اند.
وی افزود: نیروهای هلال احمر تا هر زمان که نیاز به امدادرسانی و ارائه خدمات حمایتی از زلزله زدگان وجود داشته باشد فعالیت خود را ادامه می دهند.
زلزله 6 ریشتری 16 فروردین ماه که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان واقع در 100 کیلومتری جنوب شرقی مشهد بود؛ چند شهرستان استان خراسان رضوی را لرزاند و به 68 روستا خسارت زد و تاکنون افزون بر 700 پس لرزه داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا