دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت در اصفهان آغاز شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت در اصفهان آغاز شد

دومین دوره پودمانی’دانش افزایی خبرنگاری سلامت’ روز چهارشنبه با حضور خبرنگاران حوزه سلامت، بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اصفهان آغاز شد.

به گزارش ارک خبر:سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی گفت: این دوره با هدف ارتقای دانش خبری و تعامل و تقویت نظام اطلاع رسانی در این حوزه به مدت یکصد ساعت آموزشی برگزار می شود.
دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه برگزاری دوره نخست خبرنگاری سلامت در اصفهان منجر به ارتقای کمی و کیفی اطلاع رسانی این حوزه شد، افزود: در دوره گذشته 60 ساعت جلسه آموزشی برای خبرنگاران با حضور استادان برگزار شد.
وی با بیان اینکه خبرنگار سلامت، جزئی از نظام سلامت کشور است، اظهار کرد: دومین دوره آموزشی خبرنگاری سلامت، بیشتر با تاکید بر کارهای عملی و تسلط خبرنگاران بر محتوا ارائه می شود.
جهانپور همچنین از رایزنی با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) برای همکاری در برگزاری این دوره آموزشی خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم گفت: امروزه بخشی بزرگی از عوامل مرگ و میر مربوط به بیماری های غیرواگیر است که سبک زندگی و رفتار مردم تاثیر بسزایی در آن دارد.
دکتر غلامرضا اصغری افزود: سبک زندگی و رفتار مردم نیز متاثر از دانش و آگاهی آنهاست که بخش بزرگی از آن به حوزه آموزش برمی گردد.
وی گفت: آموزش های صورت گرفته از سوی نهادهایی مانند آموزش و پرورش و همچنین رسانه ها در حوزه سلامت فردی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار است که این موضوع نقش خبرنگاران سلامت را بیش از پیش برجسته می کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد: مقوله های سیاه نمایی، امید را از جامعه می گیرد که جامعه رسانه ای باید به این موضوع دقت کند.
علیرضا یوسفی افزود: لازم است رسانه های ما به کارهای بزرگ و نقاط قوت کشور، بیشتر توجه و آنها را به مردم معرفی کنند.
وی با تاکید براینکه دولت یازدهم، موضوع سلامت مردم را در اولویت کارهای خود قرار داده است، تصریح کرد: در مدت کوتاهی کارهای بزرگی در این راستا و اجرای طرح تحول نظام سلامت صورت گرفت که لازم است رسانه ها آنها را برای مردم بازگو کنند.
وی همچنین از افتتاح چند طرح درمانی، بهداشتی و آموزشی در اصفهان در هفته آینده با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا