اعلام آمادگی بانک پاسارگاد برای پشتیبانی از طرح های توسعه فولاد مبارکه

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل بانک پاسارگاد خبر داد:

اعلام آمادگی بانک پاسارگاد برای پشتیبانی از طرح های توسعه فولاد مبارکه

مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: این بانک در راستای توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی و تأثیر آن در بهبود وضعیت تولید و اشتغال، آماده است تا با ارائه انواع خدمات ارزی اعم از گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانتنامه ها و … از طرح های توسعه شرکت فولاد مبارکه حمایت کند.

مجید قاسمی که به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد این بانک از فولاد مبارکه بازدید مینمود، ضمن دیدار با مدیرعامل و معاونان فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه فولادمبارکه ۲۰ درصد تولید منطقه منا و سهم یک درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) را در اختیار دارد، اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان قطب صنعتی مهم اثرگذار در اقتصاد کشور محسوب میشود.

وی با اشاره به اهمیت تولید ناخالص ملی در اقتصاد کشور و مقایسه کیفیت درآمد سرانه ایران با درآمد سرانه برخی کشورهای حوزه خلیج فارس تصریح کرد: کیفیت درآمد سرانه ما از این کشورها بسیار بهتر است، چراکه این درآمد از راه کشاورزی، صنعت، خدمات و … به دست آمده است، در حالی که نفت تنها راه درآمد سرانه آنها است، اما به دلیل اینکه این کشورها جمعیت کمی دارند با تقسیم بر این جمعیت درآمد سرانه آنها بالا میرود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد ادامه داد: یک دلار درآمد سالانه ما با ۳۰۰۰ دلار درآمد سرانه کشورهای حوزه خلیج فارس برابری میکند، به عبارت دیگر همه ۳۵۰ هزارنفری که در چرخه تولید فولاد مبارکه به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند، در این تولید ناخالص داخلی سهیم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در اقتصاد نیز خمیرمایه GDP و پیشرانهای اقتصادی دو محصول است که یکی از آنها فولاد و دیگری سیمان است؛ به نحوی که اگر فولاد نباشد، بخش پیشران کشور یعنی ساختمان متوقف میشود که در ادامه توقف صنعت را نیز به دنبال دارد، در این حالت است که باید به نقش فولاد مبارکه توجه بیشتری بنماییم.

قاسمی با ابراز خرسندی از حضور در فولاد مبارکه و اینکه طرح های توسعه ای این شرکت در تمامی ادوار ادامه داشته و متوقف نشده است، اظهار کرد: اینکه فولاد مبارکه هر سال سعی در جهت ارتقا برنامه های تولید و توسعه دارد، بسیار با اهمیت است، به نحوی که گویی اشتهایی سیر نشدنی در توسعه خود دارد؛ این نشان میدهد که مدیریت این شرکت هوشمندانه به این مقوله پرداخته و به موازات آن بدنه کارشناسی و کارکنان شرکت نیز در تمامی ادوار درک خوبی از اهداف شرکت داشته اند.

وی یادآوری کرد: اراده بانک پاسارگاد از ابتدا بر این بوده است که در اقتصاد ملی ایفای نقش نماید، از این رو ضمن قدردانی از تلاش های مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه این آمادگی را داریم تا در روند توسعه این شرکت نقشی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فولاد، در این دیدار صمیمانه دکتر سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ضمن تأکید بر نقش تولید در اشتغالزایی و چرخه اقتصاد کشور و با ارائه گزارش کاملی از عملکرد فولاد مبارکه در سال ۹۵ و برنامه های این شرکت در سال ۹۶، از همکاری بانکها با صنایع به عنوان عاملی برای توسعه یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا