استاندارد محصولات عامل مهمی برای توسعه صادرات است

سرویس خبری روزنامه ارک- رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه صادرات کالا به کشور عراق اهمیت بسیاری دارد، گفت: استاندارد محصولات عامل مهمی برای توسعه صادرات به عراق محسوب می‌شود.

به گزارش فارس از قصرشیرین، ساختمان معاونت استاندارد شهرستان قصرشیرین با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد و معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

این ساختمان شامل آزمایشگاه‌های صنایع غذایی  و ساختمانی و واحد اداری است و تا پیش از این در ساختمان فرمانداری این شهرستان امورات مربوط به این معاونت انجام می‌شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در این سفر به شهرستان قصرشیرین از مرزهای پرویزخان و خسروی نیز بازدید کرد.

فیروزبخت در این سفر اظهار داشت: صادرات کالا به کشور عراق اهمیت بسیاری دارد و استاندارد محصولات عامل مهمی برای توسعه صادرات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه موانع و مشکلات موجود بر سر راه صادرات کالاها به کشور عراق باید رفع شود، گفت: توسعه صادرات و افزایش همکاری‌های اقتصادی با عراق زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور را در پی دارد.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد یک تفاهم‌نامه به منظور تسهیل تجارت به عراق بین مسئولان ایرانی و عراقی امضا شده و در راستای این تفاهم‌نامه بازرسی‌ها در مبدأ انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مقررات گمرکی و کنترل کیفیت کالا بین دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین ظرفیت خوبی با وجود بازارچه‌های مرزی برای رونق صادرات و توسعه اقتصادی دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا