بازگشت دمای بهاری / هوای مازندران 10 درجه خنک می شود

پایگاه خبری ارک خبر-ساری :

بازگشت دمای بهاری / هوای مازندران 10درجه خنک می شود

 هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که پس از گرمای تابستانی امروز شنبه ، دمای هوای استان از فردا تا 10 درجه کاهش می یابد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس پیش بینی ها دمای هوای استان برای امروز روند افزایشی دارد و در گرم ترین ساعت هوای ساری به حدود 30 درجه بالای صفر خواهد رسید .

دمای هوا ساری پیش از ظهر امروز به 27 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و بعضی از مناطق استان نیز مانند پلسفید در این ساعت دمای هوای 30 درجه ای را تجربه کرده اند .
اصغر بسطامی افزود : افزایش دمای هوا امروز به خاطر ورود جریان هوای جنوبی به استان موقتی است و فردا یکشنبه هوای مازندران شمالی می شود که نتیجه آن کاهش محسوس دماست که در برخی نقاط تا 10 درجه کاهش پیش بینی می شود .
وی ادامه داد : بر اساس نقشه های هواشناسی ، مردم مازندران از روز دوشنبه از سمت غرب استان شاهد افزایش ابر ، رگبار پراکنده و وزش نسبتا شدید باد خواهند بود .
بسطامی گفت که آسمان مازندران تا پایان هفته به صورت نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با بارش های پراکنده باقی می ماند و در این مدت شهروندان بعد از ظهرها شاهد وزش باد خواهند بود.
کشاورزان مازندران هم اکنون در فصل کشت برنج و باغداران در انتظار شکفتن شکوفه های درختان هستند و گرمای اردیبهشتی برای این مشاغل مفید است .
اردیبهشت همچنین ماه باز شدن شکوفه های بهارنارنج است که گرما و وزش نسیم گرم سبب پراکنش بیشتر رایحه این شکوفه بهشتی می شود .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا