جشنواره موسیقی مرزنشینان خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد

پایگاه خبری ارک خبر-بندرعباس:

جشنواره موسیقی مرزنشینان خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد

 به مناسبت 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس جشنواره موسیقی مرزنشینان خلیج فارس با حضور هشت گروه موسیقی از استان های ساحلی جنوب کشور یکشنبه شب در بندرعباس برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان اظهارداشت: گروه‌های موسیقی استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در این جشنواره موسیقیایی که از برنامه‌ های جنبی هفتمین جشنواره بین‌المللی خلیج فارس است حضور دارند.
ارک خبربه نقل ازایرنا:سعید موحدی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل مردمی بودن این جشنواره در فضای باز برگزار شده تا همه مردم بتوانند از آن بهره برده و با موسیقی‌های اقوامی که سالیان درازی است حافظان مرزهای دریایی کشور در جنوب هستند بیشتر آشنا شوند.
وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره با حضور اقوام ایرانی در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس برای پاسداشت این روز، به صورت تصادفی همزمان شده و ناهماهنگی هایی در روند اجرا مشاهده می شود.
به اعتقاد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، سال گذشته که این جشنواره با برنامه حضور اقوام ایرانی همزمان نبود بهتر برگزار شده است.
موحدی اشاره کرد : برای رفع این مشکل و یا تجمیع این دو برنامه با میراث فرهنگی هماهنگی های لازم را برای سال‌های آینده انجام می دهیم.
جشنواره موسیقی مرزداران خلیج فارس و سواحل مکران به عنوان یکی از بخش های اصلی جشنواره بین المللی خلیج فارس برگزارشد .
بخش موسیقی مرزداران یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار جشنواره بین المللی خلیج فارس به شمار می رود که در این دور با حضور ٩ گروه از استان های مختلف در پارک غدیر بندرعباس برگزار می شود.
از این ٩ گروه چهار گروه مربوط به استان های سیستان و بلوچستان و بوشهر بوده و سایر گروه ها نیز از هرمزگان در این جشنواره حضور یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا