بیمه ۱۳۵۸ نفر از خبرنگاران و هنرمندان در آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر-آذربایجان شرقی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

بیمه ۱۳۵۸ نفر از خبرنگاران و هنرمندان در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از بیمه یک هزار و ۳۵۸ نفر از خبرنگاران و هنرمندان در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، محمد محمدپور عصر دوشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران و هنرمندان شهرستان اهر گفت: برای ثبت نام بیمه خبرنگاران و هنرمندان هیچ محدودیتی وجود ندارد و واجدین شرایط می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
وی، افزود: برای اجرای برنامه فرهنگی و هنری انتظار داریم خود فعالان در این زمینه ها نیز پیشقدم شوند و متکی بر اعتبارات و کمک های دولتی نباشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، آمایش فرهنگی در استان آذربایجان شرقی را از اولویت ها اعلام کرد و گفت: آسیب شناسی فرهنگی و رفع این آسیب ها، تعریف چشم انداز و فرهنگ خاص هر منطقه در راستای توسعه، نشاط اجتماعی  و سبک زندگی اسلامی از اهداف آمایش فرهنگی است.
وی، با بیان اینکه برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری تمرکز زدایی است گفت: اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری در خود شهرستان هایی که خاستگاه آنهاست از الویت هاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، گفت: همچنین در تشکیل انجمن های فرهنگی و هنری نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.
محمدپور، با بیان اینکه فرهنگ و هنر می تواند در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد گفت: اگر اقتصاد فرهنگ و هنر نهادینه شود، هنرمندان با خلق آثار زیبا و بازاریابی و آموزش دادن می توانند در آمد پایداری برای خودشان داشته باشند و حتی می توانند از تسهیلات ۴ درصدی مشاغل خانگی هم بهره مند شوند.
در این نشست صمیمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز، مجتمع فرهنگی و هنری موجود را جوابگوی استفاده هنرمندان و برگزاری جشنواره های مختلف ندانست.
مهدی زارعی، گفت: در طول سال ۳ جشنواره مهم، شامل جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، عکس سال ارسباران و شعر ارسباران در شهرستان اهر برگزار می شود.
وی، افزود: در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و خبری شاهد فعالیت علاقه مندان در این بخش ها و حتی شرکت در مسابقات مختلف استانی، ملی و بین المللی هستیم.
دکمه بازگشت به بالا