سی ان ان : ترامپ با دادخواست نقض قانون ضد فسادمالی مواجه است

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

سی ان ان : ترامپ با دادخواست نقض قانون ضد فسادمالی مواجه است

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دادستان کل واشنگتن دی.سی و ایالت مریلند قرار است دادخواستی علیه دونالد ترامپ به دادگاه ارائه دهند که وی متهم به نقض قانون ضد فساد مالی شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، این شبکه تلویزیونی افزود: این دادخواست که قرار است از سوی دو دادستان کل واشنگتن دی.سی و ایالت مریلند به دادگاه ارائه شود، دونالد ترامپ را متهم کرده که پس از ورود به کاخ سفید و برخلاف گفته هایش، میلیون ها دلار پول از دولت های خارجی ازطریق مجموعه هتل هایش دریافت کرده است.
این شبکه تلویزیونی در ادامه افزود: چنانچه این اتهامات اثبات شود، شخص رئیس جمهوری مرتکب نقض بند مبارزه با فساد مالی تصریح شده در قانون اساسی آمریکا می شود.
سی ان ان درادامه گزارش داد: دونالد ترامپ در ماه ژانویه گذشته اعلام کرد که خود را از مسائل مالی و تجاری دورنگاه داشته تا تداخل امورشخصی با وظایفی که با احراز سمت ریاست جمهوری برعهده گرفته بوجود نیاورد و آنها را به اعضای خانواده اش سپرده است.
درهمین حال نشریه آمریکایی ‘واشنگتن پست’ نیز با پوشش این خبرگزارش داد: این دادخواست که توسط ‘کارل ریسین’ (General Karl A. Racine) دادستان واشنگتن دی.سی و ‘برین فراش’ (Brian E. Frosh) دادستان ایالت مریلند تنظیم شده دراین باره گفته اند که شخص رئیس جمهوری آمریکا تاکنون بارها وعده های خود را درارتباط با دور نگاه داشتن خود از مسائل تجاری و مالی شخصی را نقض کرده است و بطورنمونه وی بطور معمول درباره وضعیت مسائل تجاری خود از سوی ‘اریک ترامپ’ پسر خود مطلع شده و درجریان امور مالی و تجاری قرار دارد.
بنابراین گزارش ارائه این اقامه دعوی و درصورتی که یک قاضی فدرال اجازه به آغاز روند آن دهد،جبهه جدیدی علیه شخص رئیس جمهوری آمریکا خواهد گشود، چرا که تحقیقاتی از سوی کنگره درارتباط با مداخله روسیه درانتخابات 2016 امریکا و ارتباط طرف روس با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز درجریان است.
واشنگتن پست نوشت: سفارتخانه های کویت و عربستان پس از آنکه دونالد ترامپ رسما عهده دار سمت ریاست جمهوری آمریکا شد، اتاق ها وبخش هایی از هتل بین المللی ترامپ واقع در واشنگتن دی.سی که درنزدیکی کاخ سفید است را در چند مناسبت رزرو کردند و درماه آوریل گذشته نیز سفیر کشور گرجستان دراین هتل اقامت داشته و شخص رئیس جمهوری آمریکا برای خوش آمد گویی به میهمانان خود به این هتل رفت و آمد داشته است.
درصورت اثبات هریک از اتهامات وارده علیه دونالد ترامپ درخصوص داشتن ارتباط با روسیه و موضوع اخیر، وی با خطر نقض قانون اساسی و درپی آن استیضاح مواجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا