هشدارمدیرکل بنادرمازندران به عوامل ساخت و ساز غیرمجاز حریم دریای خزر

پایگاه خبری ارک خبر-نوشهر:

هشدارمدیرکل بنادرمازندران به عوامل ساخت و ساز غیرمجاز حریم دریای خزر

 مدیرکل بنادر ودریانوردی مازندران به عوامل ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم 60 متری دریای خزر محدوده ساحلی این استان هشدار داد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:سیاوش رضوانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : اخیرا در شهرهای عباس آباد و رامسر تعدادی تجاوز به حریم رودخانه ها گزارش شده بود که با حضور به موقع کارشناسان نسبت به خلع ید آنها اقدام شد.

وی افزود : اگرچه از سه سال پیش تاکنون اقدامات خوبی در پیشگیری، مقابله و برخورد قضائی با عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل مازندرانی دریای خزر صورت گرفته است ، ولی گاهی اوقات در پی بازدیدهای میدانی و یا گزارش های موردی ردپای برخی از متعرضین به حریم دریای خزر دیده می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان این که نمایندگان دستگاههای اجرایی هر سه ماه یک بار از حریم ساحلی دریای خزر بازدید می کنند، گفت : تاکنون عزم و اراده جدی مسئولان شهرهای ساحلی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق بسیار اثربخش بوده و شاهد کاهش چشمگیر تجاوز به حریم دریا هستیم.
صدور اجازه ساخت اسکله و سایر تاسیسات و تجهیزات دریایی طبق قانون از سال 84 به سازمان بنادر و دریانوردی سپرده شد و بنا بر این هرگونه فعالیت عمرانی حقیقی و حقوقی در سواحل یا آب های مازندرانی دریای خزر باید با مجوز اداره کل بنادر و دریانوردی این استان مستقر در نوشهر انجام شود.
** آزاد سازی حدود 25 کیلومتر از محدوده ساحلی مازندران در دولت یازدهم
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین از آزاد سازی حدود 25 کیلومتر از حریم 60 متری دریای خزر در این استان در دولت یازدهم خبر داد .
وی گفت که این موفقیت در پی اعمال مدیریت یکپارچه ساحلی حاصل شد. مدیریت یکپارچه ساحلی از سال 1393 در هشت استان کشور به ریاست استاندار و دبیری مدیران کل بنادر و دریانوری به اجرا در آمد.
رضوانی افزود :‌ این 25 کیلومتر حریم ساحلی تا پیش از این در انحصار عده ای خاصی از افراد جامعه بود ولی اکنون تمامی مردم می توانند از آن استفاده کنند.
** 296 فقره پرونده با موضوع تخلف تجاوز به حریم دریای خزر محدوده مازندران
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران همچنین تعداد پرونده های قضائی با موضوع تجاوز به اراضی حریم ساحلی و ایجاد تاسیسات دریایی غیرمجاز در حریم ساحلی مازندران در دولت گذشته را 296 فقره اعلام کرد و با ابراز خرسندی گفت که در 2 سال گذشته در پی همکاری دستگاه قضائی ، منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر مسئولان ذیربط ، 94 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شد.
رضوانی افزود : کار رسیدگی بقیه پرونده ها نیز در دادگاه های منطقه در حال انجام است .
وی به متقاضیان حقوقی و حقیقی توصیه کرد تا قبل از هرگونه اقدام به ایجاد تاسیسات و تجهیزات دریایی در حریم 60 متری دریای خزر نسبت به دریافت مجوز از طریق کمیته صدور مجوزسازه های دریایی دراین اداره کل اقدام کنند.
دریاچه خزر به عنوان یکی از بزرگ ترین دریاچه های جهان بیش از هزار و 200 کیلومتر طول محدوده ساحلی دارد که از این میزان حدود 338 کیلومتر آن جزو حوزه استان مازندران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا