پالایشگاه تبریز متعهد به الزامات زیست محیطی/صادرات مازوت تولیدی

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

در مراسم درختکاری منطقه کجوار تبریز عنوان شد؛

پالایشگاه تبریز متعهد به الزامات زیست محیطی/صادرات مازوت تولیدی

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: پالایشگاه تبریز در کنار فعالیت های اصلی این شرکت، خود را متعهد به رعایت الزامات محیط زیستی و مسئولیت های اجتماعی می داند.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، در مراسمی که با حضور مدیر عامل و مسئولان شرکت پالایش نفت تبریز و رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در منطقه کجوار تبریز برگزار شد، دو هزار اصل نهال با هدف کاهش آلاینده ها و بهبود هوای این منطقه مجاور به پالایشگاه نفت و پتروشیمی تبریز کاشته شد.

تعهد پالایشگاه تبریز به الزامات زیست محیطی

غلامرضا باقری دیزج مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این مراسم اظهار داشت: امروزه توجه به مسئولیت های اجتماعی یکی از مقوله های مهمی است که همه صنایع تولیدی و حتی خدماتی باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند وظیفه برخی صنایع همچون پالایشگاه خدمات رسانی است، این صنایع نیز نسبت به محیط اطراف و جامعه خود نمی توانند بی تفاوت باشند و در این راستا پالایشگاه تبریز اقدامات مهمی انجام داده است.

باقری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد فرآورده های پالایشگاه تبریز خدماتی است، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تبریز در انجام طرح ها و پروژه های مختلف خود نسبت به موضوعات زیست محیطی توجه دارد.

 

وی ادامه داد: پالایشگاه تبریز با ۲۶۵ میلیون یورو پروژه بنزین سازی توانسته است بنزین با کیفیت در منطقه ارائه دهد که این امر موجب کاهش آلودگی هوا و افزایش بهداشت محیط زیست در شهر تبریز شده است.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات زیست محیطی این شرکت اجرای پروژه تولید گازوییل فاقد گوگرد با استاندارد یورو چهار به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو است که در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص مازوت به دست آمده از فراورده های این شرکت، گفت: مازوت به دلیل دارا بودن گوگرد بسیار در منطقه مورد استفاده قرار نمی گیرد و تمامی آن صارد می شود.

باقری با تاکید بر اینکه در راستای بهبود کیفیت محصولات تولیدی در پالایشگاه تبریز اقدامات بسیار زیادی انجام شده است، گفت: کنترل فرآیند و به حداقل رساندن آبهایی که در حوضچه تبخیر می شود از جمله اقداماتی است که انجام گرفته است.

وی ادامه داد: توانسته ایم آب های تبخیری در حوضچه را از ۸۰ مترمکعب در سال گذشته به ۴۰ متر مکعب کاهش دهیم که با این کار ۵۰ درصد تلفات آب شرکت کاهش یافته و ضمن اینکه صرفه جویی در منابع است از انتشار آلودگی نیز جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی دو سال آینده از ورود تمام آبها به حوضچه جلوگیری خواهد شد و این آبها به سیستم باز خواهند گشت.

کاشت دو هزار اصل نهال برای کاهش آلاینده ها و طراوت هوای منطقه کجوار تبریز

رئیس اداره پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: بحث آلودگی های ناشی از پالایشگاه و پتروشیمی و بویی که ناشی از فعالیت این دو واحد در کجوار انتشار پیدا می کند، مدت هاست که مطرح است.

 

شاهین رحیم اوغلی با اشاره به پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل محیط زیست استان در راستای کاهش بوی انتشار یافته در کجوار ادامه داد: شرکت پالایش نفت تبریز و پتروشیمی تبریز اقدامات خوبی در راستای کاهش آلایندگی های خود انجام داده اند.

وی از صبرو شکیبایی مردم منطقه تشکر کرد و گفت: با اقداماتی که انجام یافته میزان بوی منتشر شده در منطقه به حداقل میزان خود رسیده است.

رحیم اوغلی اضافه کرد: طرح کاشت دو هزار اصل نهال در حاشیه جنوبی پالایشگاه تبریز و همجوار با منطقه کجوار اقدام بسیار مثبتی در کاهش الاینده ها و طراوت هوای منطقه است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا