ایجاد مزارع پرورش گل محمدی و توت فرنگی برای زنان روستایی کردستان

پایگاه خبری ارک خبر-کردستان:

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد:

ایجاد مزارع پرورش گل محمدی و توت فرنگی برای زنان روستایی کردستان

 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بااشاره به اینکه زنان روستایی توانایی هدایت سکان تولیدکشاورزی درروستاها رادارند،گفت: مزارع پرورش گل محمدی و توت فرنگی باید برای زنان روستایی ایجادشود

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، کریم ذوالفقاری شامگاه سه شنبه درمراسم افتتاح پروژه ایستگاه پمپاژ شهید پرویز کاکسوندی روستای گاوشله شهرستان دیواندره که با حضور فرماندار دیواندره، امام جمعه، معاونین ومدیران بخش کشاورزی برگزار شد، گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی فرمانداری شهرستان دیواندره و مجموعه جهاد شهرستان ۹۵ هکتار از اراضی دیم روستای گاوشله به اراضی آبی تبدیل شد وامید است شاهد افزایش درآمد کشاورزان در این روستا باشیم.

وی عنوان کرد: انجام این پروژه ها در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامی شایسته است که تلاش می شود با تحقق صد درصدی بهره مندی اراضی از سیستم های نوین آبیاری راندمان آب را افزایش و به تولید پایدار با هدف اقتصادی کردن کشاورزی در استان دست پیدا کنیم.

وی اظهارداشت:  ۷۲ پروژه در حوزه های شیلات، دام، طیور آبزیان و احداث شبکه های آبیاری تحت فشار در شهرستان دیواندره در هفته جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان از کارگاه تولید قارچ روستای گاوشله بازدید کرد و اظهار داشت: امروز زنان روستایی به عنوان ظرفیت ویژه انسانی در روستاها می توانند سکان اصلی تولید را هدایت کنند صندوق خردزنان در روستاها نشان از موفقیت آنان در عرصه های مشارکتی و ورودشان به بازار کارآفرینی است.

ذوالفقاری اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به زنان روستایی از محل صندوق های خرد و با مشارکت صندوق کارآفرینی امید می تواند شروعی برای ایجاد اشتغال پایدار زنان روستایی باشد.

وی اظهارداشت: فراموش نکنیم زنان روستایی پشتوانه تولید و افزایش درآمد در روستاها هستند.

وی در دیدار با سرمایه گذار خوزستانی در راستای جذب او برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:اجرای پروژه های گلخانه ایی، پرورش دام و ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی از اولویت های بخش کشاورزی استان ما است.

ذوالفقاری  با اشاره به اینکه تسهیلات برای سرمایه گذاران باایجاد مجتمع های گلخانه ایی آماده پرداخت است، بیان کرد: از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، هیچ ممنوعیتی برای واگذاری زمین به طرح های دارای توجیه اقتصادی در بخش کشاورزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اولویت اول جذب سرمایه گذار برای شروع به کار واحد های راکد بخش کشاورزی است وباید واحد های راکد مجدد راه اندازی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این سفر خود به شهرستان دیواندره از طرح توسعه مجتمع باغی گل تپه بازدید کرد و گفت: نباید از سودآوری محصولات باغی غافل شویم طرح توسعه باغات دیم با استفاده از ارقامی که توجیه اقتصادی دارند بسیار مهم است وعلاوه بر افزایش باغات طرح کشت گل محمدی، توت فرنگی نیز اجرا شود.

ذوالفقاری بیان کرد: ۷هکتاراز این ۱۵ هکتاراز محل طرح اصلاح و نوسازی باغات با دریافت نهال رایگان توسعه یافته است که از همان محل در سال جاری نیز برای ۲ هکتار هم نهال رایگان ارائه شده است.

وی در پایان ازروند ساخت طرح توسعه پرورش ماهیان سردآبی از محل پایاب سدسیازاخ دیواندره بازدید کرد و اظهارداشت: این پروژه در ایام مبارک دهه فجر ۹۵ توسط استاندار کردستان کلنگ زنی شد و پیش بینی می شود در ایام دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: این پروژه در حال حاضر ۲۰درصدپیشرفت فیزیکی داردو در ۲هکتارزمین با ۷هزارمتر مربع استخردر حال ساخت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا