آذربایجان شرقی جز استان‌های برتر در حوزه داوطلبان هلال احمر

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

در آیین اجرای طرح همای رحمت اهر مطرح شد؛

آذربایجان شرقی جز استان‌های برتر در حوزه داوطلبان هلال احمر

 رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در اجرای برنامه‌های سازمان داوطلبان است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، آیین اجرای طرح همای رحمت جمعیت هلال‌احمر به جهت توزیع یکهزار و ۵۰۰ بسته غذایی با حضور رضا اندام رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور، امام جمعه، رئیس دادگستری، دادستان، معاون فرماندار، فرماندار هوراند، اعضای منتخب شورا و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره و جوانان هلال‌احمر در اهر برگزار شد.

آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در اجرای برنامه‌های سازمان داوطلبان است

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور در این آیین، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امسال در جمعیت هلال‌احمر انجام‌شده اساس‌نامه مجمع خیرین کشور بوده، هلال‌احمر یک سازمان مردم‌نهاد است و مشکلی از بابت هزینه کردن منابع مالی خود ندارد و برخی سازمان‌هایی که مجمع خیرین را ایجاد کردند به این دلیل بود که قوانین سفت و سخت دست و پای آن‌ها را بسته بود.

رضا اندام هدف از ایجاد مجمع خیرین کشور را نزدیک کردن خیرین به بدنه جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد، افزود: یکی از اهدافمان شریک کردن خیرین در تصمیم‌گیری‌های جمعیت هلال‌احمر بوده و این بسیار برای ما مهم است.

وی ادامه داد: خیرین حتی می‌بایست در شورای جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ها و استان‌ها نیز به عضویت دربیایند و اگر این هدف عملی شود مردم در جمعیت حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور بابیان اینکه جمعیت هلال‌احمر سازمانی مردم‌نهاد است ولی خیلی از مردم استفاده نمی‌شود، گفت: جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر و خیرین اهدافی را با همدلی و همبستگی عملی کردند که شاید برخی سازمان‌های استانی هلال‌احمر در اجرای بیش از یک‌بار یک طرح عاجز می‌مانند.

اندام در ادامه با ذکر اینکه جمعیت هلال‌احمر امسال برای اجرای طرح همای رحمت هیچ سهمیه‌ای برای استان تخصیص نداده است، اظهار داشت: امسال سعی داشتیم تا استان‌ها از ظرفیت و پتانسیل‌های در آن‌ها وجود دارد در اجرای طرح همای رحمت به‌کارگیری کنند و از طرفی استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در اجرای برنامه‌های سازمان داوطلبان است و شهرستان اهر یکی از شهرستان‌هایی است که توانست جایگاه این استان را در بین استان‌ها ارتقاء دهد.

توزیع ۱۷۰۰ بسته غذایی در بین نیازمندان اهر و هوراند در راستای اجرای طرح همای رحمت

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر نیز در حاشیه اجرای این طرح اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر سال‌هاست طرحی تحت عنوان طرح همای رحمت با تأسی از سیره امیرالمؤمنین علی(ع) با مشارکت ارگان‌ها و نهادهای حمایتی من‌جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، موسسه خیریه مام سجاد(ع)، انجمن حمایت از زندانیان، جامعه معلولین، خیرین و جوانان جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

فیض‌الله محمدیان ادامه داد: در راستای اجرای طرح همای رحمت هدف اصلی کمک به نیازمندان و فقرا بوده و خوشبختانه هر ساله نهادهای حمایتی و خیرین در این طرح به یاری هلال‌احمر می‌شتابند.

وی از توزیع ۱۵۰۰ بسته غذایی در راستای اجرای طرح همای رحمت در بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان خبر داد، گفت: هر سبد غذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، ماکارونی، رّب، سویا، تن ماهی و بسته بهداشتی شامل پودر شوینده، صابون، دستمال‌کاغذی است.

محمدیان بابیان اینکه ارزش ریالی هر سبد غذایی طرح همای رحمت ۸۰ هزار تومان است، اضافه کرد: با توجه به توزیع ۱۵۰۰ بسته غذایی در شهرستان اهر بلکه ۲۰۰ بسته غذایی در بین نیازمند شهرستان هوراند توزیع می‌شود و جمعاً ارزش ریالی ۱۷۰۰ بسته غذایی ۱۳۶ میلیون تومان است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: سبدهای غذایی با همکاری خیرین عضو جمعیت هلال‌احمر و نهادهای حمایتی شهرستان اهر و هوراند تأمین شده و در بین نیازمند و مستمندان توزیع می‌شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا