اولین واحد تولید لوله مسلح با قطر ۳متر در خاورمیانه افتتاح شد

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

نعمت زاده:

اولین واحد تولید لوله مسلح با قطر ۳متر در خاورمیانه افتتاح شد

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولین واحد تولید لوله مسلح با قطر ۳متر در خاورمیانه افتتاح شد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، محمدرضا نعمت زاده صبح پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرک‌های صنعتی ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع تولید لوله برای انتقال آب حجم بالای تصفیه‌خانه تهران مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که لوله‌های پلی‌اتیلن با لایه گذاری فلز تولید می‌شود، گفت: آب فاضلاب تهران پس از تصفیه با این لوله‌ها به ورامین منتقل تا در مصارف کشاورزی مورداستفاده قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه قطر داخلی لوله‌ها ۳ متر بوده و با ورق فلزی و مواد پلی‌اتیلن تولید می‌شود، به وجود دو خط تولید لوله‌های ۳ متری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده چندین خط تولید لوله با قطر کمتر برای مصارف آب و انتقال گاز موجود است.

نعمت زاده با تأکید بر استفاده از مواد پتروشیمی و صنایع پایین‌دست پتروشیمی، گفت: امکان تولید مواد اولیه موردنیاز این صنایع در داخل کشور وجود دارد و متولیان امر پتروشیمی برای کیفیت بالای محصولات داخلی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این صنعت از برخی مواد وارداتی استفاده می‌شود، گفت: امیدواریم شرکت‌های بزرگ پتروشیمی داخلی مانند جم و ماهور به‌زودی بتوانند محصولات را باکیفیت بالا به بازار ارائه دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه ایران نخستین کشوری است که در خاورمیانه اقدام به تولید لوله‌های با قطر ۳ متر کرده است، گفت: به‌ویژه که در این لوله‌ها لایه گذاری فلزی به کار می‌رود که مقاومت بارگذاری آن را چند برابر می‌کند به‌طوری‌که ماشین‌آلات امکان عبور از لوله‌ها رادارند.

نعمت زاده پیش‌بینی کرد که این لوله‌ها تا ۵۰ سال دوام داشته باشد همچنین از خواص دیگر این لوله‌ها ضدزنگ بودن آن‌هاست که برای انتقال آب زیاد مثل آب رودخانه‌ها و تصفیه‌خانه‌های بزرگ پایتخت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود کارخانه‌ای در کشور که اقدام به تولید لوله‌های سه متری می‌کند و در این لوله‌ها فلز داخلی به کار نمی‌رود، گفت: با توجه به حرارت بالای که در برخی استان‌های کشور مشاهده می‌شود در شورای عالی آب مقرر شد لوله‌های تولیدی برای صرفه‌جویی و انتقال آب در حوزه کشاورزی مورداستفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا