تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای مشاغل خانگی آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شبستر عنوان شد؛

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای مشاغل خانگی آذربایجان شرقی

 فرماندار شبستر از تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای مشاغل خانگی آذربایجان شرقی در سالجاری خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر پیش از ظهر شنبه با حضور فرماندار، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران و مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال و سرمایه گزاری این شهرستان با هدف بررسی و تصویب طرح های پشتیبان و بررسی گزارش پیشرفت در خصوص مشاغل خانگی برگزار شد.

۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی آذربایجان شرقی در سال ۹۶

فرماندار شبستر در این کارگروه اظهار داشت: مسئولین دستگاه های اجرایی با تکیه بر خرد جمعی و همکاری و تعامل سازنده، زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال را فراهم کنند تا از این طریق ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید برای متقاضیان کار درصد بیکاری در شهرستان کاهش یابد.

منصور طالب پور در ادامه افزود: از آنجا که سرمایه گذاری می تواند نقش بسزایی در ایجاد شغل داشته باشد در این راستا تلاش شود تا با استفاده از فرصت های بوجود آمده با جذب سرمایه گذار این مهم عملی گردد و در جهت حفظ و حراست از کارگاه های تولیدی مشاغل خانگی و طرح های پشتیبان نیز با پرداخت تسهیلات به واحدهای در حال تولید موجبات رونق آنها و خروج از حالت رکود را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عزم جدی داریم تا از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای حمایت از تولیدات داخلی استفاده کنیم گفت: حمایت از تولید و اشتغال از تاکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری است و همه دستگاههای اجرایی باید در این زمینه مشارکت و همکاری جدی کنند.

 

فرماندار شبستر همچنین از تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی مشاغل خانگی آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت:  این اعتبارات به صورت شناور و قابل جذب برای شهرستان هاست و بنابراین تلاش دستگاه های اجرایی در جذب حداکثری این تسهیلات موجب رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

طالب پور در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی در حوزه اشتغال نسبت به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان در زمینه های کسب و کار اقدام و به متقاضیان عرصه کسب و کار معرفی کننئ تا زمینه اشتغال در منطقه بیش از پیش فراهم شود.

افزایش ۹۴ درصدی جذب اعتبارات مشاغل خانگی در شبستر

خدایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر نیز در این کارگروه سهم این شهرستان از اعتبارات سهم سال ۹۴ مشاغل خانگی را ۵۷۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: باید تلاش شود تسهیلات مشاغل خانگی در راستای تقویت تولید و ایجاد اشتغال استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به صدور ۵۱ مجوز مشاغل خانگی در سال ۹۵ از دستگاههای اجرایی خواست فرصت های شغلی ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شبستر در پایان با اشاره به اینکه افزایش ۹۴ درصدی از محل جذب اعتبارات مشاغل خانگی را شاهد هستیم، تصریح کرد : با ارسال ۱۴۳ طرح مشاغل خانگی، تاکنون ۱۲۷ طرح موفق به دریافت تسهیلات مزبور شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا