سرانه مصرف شیر در زنجان پایین است

پایگاه خبری ارک خبر-زنجان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرانه مصرف شیر در زنجان پایین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در زنجان پایین است، گفت: سرانه مصرف شیر در استان زنجان ۱۰۰ لیتر است و این میزان در سطح کشور ۴۵۰ لیتر است.

ارک خبربه نقل ازمهر:حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به سرانه مصرف شیر در استان زنجان اشاره کردو افزود:  سرانه مصرف شیر در استان برای هر فرد ۱۰۰ لیتر است و این میزان در سطح کشور ۴۵۰ لیتر است که سرانه مصرف شیر در زنجان پایین است.

وی اظهار کرد: در استان زنجان سالانه ۱۸۴ هزار تن شیر تولید می شود که از این میزان ۱۰۰ تن توسط شرکت پگاه زنجان تولید و به صورت میانگین روزانه بیش از ۵۰۰ تن شیر در استان زنجان تولید می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: متاسفانه۲۵ درصد مصرف شیر به دلایلی کاهش یافته است و باید با یک مدیریت درست این امر رفع شود.

جعفری تاکید کرد: در حال حاضر این سازمان سیاست هایی را دنبال می کند و توجه به دامداری های کوچک و متوسط را در دستور کار دارد و هزار و ۴۰۰ دامداری کوچک و متوسط را بهسازی و نوسازی کرده است.

وی افزود: باید روند تولید شیر در دامداری ها مدیریت شود تا افزایش تولید شیر را داشته باشیم و در استان زنجان تمام اجزای چرخه تولید محصولات لبنی  فراهم می باشد و تنها بحث عمده ما مصرف پایین شیر است.

جعفری  یاد آورشد: باید در استان زنجان مدیریت لازم در خصوص تولید شیر با کیفیت مد نظر باشد و باید برای افزایش میزان مصرف شیر و محصولات لبنی در استان برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی ابراز کرد: باید فرهنگ مصرف شیر در جامعه فرهنگ سازی شده و از مشکلات پوکی استخوان وخراب شدن دندانها جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا