خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۲۱ درصد افزایش یافت

پایگاه خبری ارک خبر-خراسان جنوبی:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی ۲۱ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، هاشم ولی پور مطلق صبح شنبه در دیدار مسئولان حوزه کشاورزی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی از نظر نقش آن در توسعه کشور یکی از حوزه های مهم است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، بیان کرد:  جهاد کشاورزی متناسب با نوع ماموریت خود یکی از مجموعه های نزدیک و مانوس با حوزه اشتغال و تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، عنوان داشت: در حوزه تولید نیز بخش کشاورزی نقش بسیار پررنگی بر عهده دارد.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی بخش کشاورزی مدیریت این بخش نیز کار ساده ای نیست، بیان داشت: به عنوان مثال در سال گذشته سرما خسارت بسیار زیادی به کشاورزان استان وارد کرد.

خسارت سرما به ۳۵ هزار کشاورز

وی با بیان اینکه برای جبران حجم انی خسارت مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات  کم بهره و بلند مدت وزارت جهاد کشاورزی به صورت خاص به استان اختصاص داد، افزود: در سال گذشته بالغ بر ۳۵ هزار بهره بردار تنها در حوزه سرمازدگی خسارت دیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت درست بخش کشاورزی یعنی اینکه در زمان مناسب، اقدام مناسب با شرایط مناسب انجام شود، افزود: تولید را کشاورزان انجام می دهند اما جهاد کشاورزی باید بستر را فراهم کند تا آن ها بی دغدغه فعالیت کنند.

ولی پور با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۴ هکتار سیستم های نوین آبیاری در سطح استان اجرا شده یا در حال اجرا است، بیان داشت: این هدف گذرای باید تا پایان تیرماه سال جاری تحقق یابد.

جبران ۵۰ میلیون متر مکعب از کسری مخازن آبی استان

وی با اشاره به کسری ۱۸۵ میلیون متر مکعبی مخازن آبی استان، عنوان داشت: با اقدامات انجام شده  و مشارکت مردم ۵۰ میلیون متر مکعب از این کسری مخزن جبران شد و تلاش می شود تا پنج سال آینده این را به نقطه سر به سر برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: این کاهش برداشت از منابع آبی بدون کاهش در تولید رخ داده و حتی در برخی از محصولات شاهد افزایش میزان برداشت از واحد سطح نیز بوده ایم.

ولی پور مطلق همچنین از افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم در استان تاکنون میزان خرید نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد:  در سال ۹۱ یک هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که این رقم در سال گذشته به ۲۴ هزار تن رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا