در تهيه طرح جامع حمل و نقل استان اصفهان، طرحهاي توسعه وعمران شهري مدنظر قرار مي گيرد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در تهيه طرح جامع  حمل و نقل استان اصفهان، طرحهاي توسعه وعمران شهري مدنظر قرار مي گيرد

با تصويب اين طرح در شورايعالي معماري و شهرسازي و شوراي حمل و نقل و ترافيك كشور، اين طرح در نيمه دوم سال در استان اصفهان اجرا مي گردد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، حجت اله غلامي مدير كل راه وشهرسازي استان اصفهان ، با اشاره به مراحل پاياني تهيه طرح جامع حمل ونقل استان با همكاري دانشگاه صنعتي اصفهان و مركز تحقيقاتي راه ومسكن و شهرسازي گفت : با توجه به اهميت يكپارچگي حمل و نقل در استان ، ضرورت دارد در تمامي طرح هاي جامع شهري به اتصال سيستم حمل ونقل عمومي درون شهري و برون شهري  توجه كافي شود كه اين توجه نقش موثري در افزايش ايمني در جوار شهرها، جلوگيري از ترافيك شهرها در شهرهاي اقماري و پيشگيري از توسعه حاشيه نشيني در شهرهاي مادر خواهد داشت.

وي افزود: حتي در طرحهاي موضعي بازآفريني شهري نيز اين امر بايد لحاظ گردد كه نقش مؤثري در باز زنده سازي شهري، استفاده از پتانسيلهاي اقتصادي شهر و پيش بيني فضاهاي ايستگاهي متناسب  با توسعه شهري براي حمل ونقل بين شهري و برون شهري دارد كه گاهي موثر در توسعه شهري و مجموعه شهري بر مبناي حمل  و نقل عمومي است.

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان خاطرنشان ساخت : در كلان شهر اصفهان تقاضاي كافي براي حمل ونقل ريلي وجود دارد و با استمرار سيستم ريلي درون شهري مي توان گفت كه كلان شهر اصفهان از نظر مصرف انرژي ، نقش آلاينده ها ، ايمني و نظم سفر موقعيت ممتازي را خواهد داشت.

وي بيان داشت : بايد تغيير نگرشي نسبت به شهر اصفهان در مقابل حومه صورت پذيرد و مجموعه شهري يكپارچه مدنظر قرار گيرد. از اين رو در سالهاي اخير به اتصال شهرهاي جديد فولاد شهر، مجلسي و بهارستان و شهرهاي اقماري نظير خميني شهر، شاهين شهر، نجف آباد به شهر اصفهان از طريق قطار شهري نگاه ويژه اي شده است.

وي با بيان اينكه يكي از مشكلات  امروزه عدم يكپارچگي و هماهنگي بين حمل ونقل درون شهري و برون شهري است گفت: اين دوبخش متولي متفاوتي دارند ودر برنامه ريزي هاي يك بخش، بخش ديگر ناديده گرفته مي شود و اين امر كاملا طبيعي است . زيرا متوليان موظف نيستند در پروژه هاي حمل ونقل شهري به پروژه هاي برون شهري و توسعه وعمران شهري توجه كنند و بالعكس و هركدام جداگانه برنامه ريزي مي كنند كه در كشورهاي پيشرفته ، سعي مي كنند كه طرحهاي حمل ونقل با طرح هاي توسعه وعمران شهري همخواني و يكسوئي داشته باشد.

غلامي در پايان ابراز اميدواري كرد كه تا پايان شهريور ماه امسال طرح جامع حمل ونقل استان بارويكرد يكپارچگي و هماهنگي طرح هاي توسعه وعمران شهري به اتمام برسد و بتوانيم با تصويب اين طرح در شورايعالي معماري و شهرسازي كشور و شوراي حمل و نقل و ترافيك كشور اين طرح را در نيمه دوم سال در استان اجراي نمائيم.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا