قطع ۱۵ اصله درخت تنومند برای تهیه یک تن کاغذ

پایگاه خبری ارک خبر-قزوین:

مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین:

قطع ۱۵ اصله درخت تنومند برای تهیه یک تن کاغذ

 مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: برای تهیه یک تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می شود.

ارک خبربه نقل ازمهر:آرش شایسته نیا در حاشیه مراسم توزیع سطل های مخصوص جمع آوری کاغذ ویژه ناوگان اتوبوسرانی خطوط ویژه شهرک مهرگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می شود و با قطع هر درخت، حیات انسان ها بیش تر تهدید می شود.

وی با اشاره بر این نکته که حفظ درختان یک وظیفه عمومی است و تمام آحاد جامعه موظف به نگهداری از این نعمت خدا دادی هستند؛ تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یکهزار و ۹۰۰عدد سطل مخصوص جمع آوری کاغذ از سوی این سازمان توزیع شده است و در سال جاری نیز تلاش خواهد کرد تا باهدف حفظ درختان و با توزیع این سطل ها و جمع آوری انواع کاغذ های باطله و مصرفی و بازیافت آن ها، وظیفه خود را ادا کند.

شایسته نیا با اشاره به نقش پسماند های خرد در آلودگی محیطی و بصری شهر به توزیع کیسه های خودرویی جمع آوری زباله ها اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که هرزباله ای که بر زمین ریخته می شود، فضای بصری و چهره شهر را زمخت و ناهمگون می نماید و بر این اساس تلاش می کند تا با توزیع کیسه های خودرویی جمع آوری زباله گام مهم وموثری در زیبایی شهر و حفظ محیط زیست بر دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اعلام کرد: در سال گذشته این سازمان بیش از ۱۵ هزار عدد کیسه خودرویی  زباله منقوش به شعارهای زیست محیطی جمع آوری  بین سواری های شخصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، تاکسی ها، خودروهای آژانسی، اتوبوس های درون شهری و برون شهری و سواری بصورت رایگان توزیع کرده و امسال نیز به متقاضیان ارائه خواهد شد.

شایسته نیا با اشاره به نقش آموزش در ارتقا سلامتی مردم تصریح کرد: واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند با بهره گیری از دانش روز و توان علمی کارشناسان این حوزه نسبت به  برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی کوتاه مدت ویژه کودکان و نوجوانان، دانش آموزان، کارمندان، کارگران، زنان خانه دار و … اقدام می کند.

وی با اشاره به طرح مشترک آموزشی این سازمان و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت : بزودی تبلیغات محیطی اتوبوسی و نصب بنر بر بدنه اتوبوس ها  با موضوعات کاهش تولید زباله، بازیافت، عدم رها سازی زباله در معابر و خیابان ها، جمع آوری زباله در ساعت ۹ شب انجام خواهد شد.

شایسته نیا در پایان گفت: واحد روابط عمومی سازمان مدیریت  پسماند شهرداری قزوین در سال گذشته با هدف آموزش شهروندان نسبت به تولید لوح های آموزشی در قالب انیمیشن، کتاب های شعر و داستان و توزیع با شمارگان بالا اقدام کرد و امسال نیز در نظر دارد  مطالب آموزشی مورد نظر خود را در قالب  نرم افزارهای موبایلی تولید و عرضه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا