۱۰ طرح تولیدی و خدماتی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

همزمان با آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی:

۱۰ طرح تولیدی و خدماتی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

 همزمان با آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی بهره برداری از ۱۰ طرح تولیدی و خدماتی در آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، بهره برداری از طرح مدیریت آب و خاک در روستای حسن آباد ارومیه وچهار واحد صنایع تبدیلی، تکمیلی از جمله واحد تولید اسانس و عرقیات گیاهی در فاز ۲ توسعه شهرک صنعتی ارومیه به همراه ۴ واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار و یک شرکت مکانیزاسیون کشاورزی این طرح ها را شامل می شود.

برای بهره برداری از ۱۰ طرح تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در آذربایجان غربی ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و ۵۵۰ تا ۶۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد و تثبیت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مراسم بهره برداری از این طرح‌ها و پروژه‌ها اظهار کرد: پروژه‌های مدیریت آب و خاک با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده که برای ۳۹۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌کنند.

اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه به واسطه این پروژه‌ها ۸۱۴ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم صاحب شغل یا تثبیت شغل می‌شوند، گفت: با بهره برداری از این طرح ها، در مجموع ۴۸۱ خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

وی گفت: انتظار می‌رود با استمرار افتتاح و اجرای چنین طرح‌هایی شاخص‌های کاهش مصرف که به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه هدفگذاری شده بیش از پیش تحقق یابد.

کریم زاده گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۱۶ پروژه را آماده افتتاح کرده که بیشتر این طرح ها مربوط به مدیریت آب و خاک است و مابقی پروژه‌ها در مدیریت صنایع کشاورزی، بهبود تولیدات دامی و بهبود تولیدات گیاهی آماده بهره برداری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا