زمان مناسب خريد سهام فرا رسید

خبرگزاری ارک: مدیرعامل بورس تهران با توجه به کاهش قیمت‌ها و افزایش سود، مقطع کنونی را زمان مناسبی برای خرید سهام دانست و گفت: اگر نرخ سود برای صنعت مثبت باشد، قطعا در بازار سرمایه هم اثر مثبت نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قالیباف اصل در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما، بازار سرمایه را آینه تمام نمای اقتصاد دانست و گفت: بازار سرمایه به همه عوامل در اقتصاد کلان عکس العمل نشان می دهد و با ورود اخبار مثبت، بازر بورس مثبت و با اخبار منفی، منفی می شود.

مدیرعامل بورس تهران افزود: از طرف دیگر ما در دوره گذار هستیم و خبرهای سیاسی بین الملل، خبرهای مهمی هستند به گونه ای که در محدوده زمانی تفاهم لوزان و پس از آن بورس مثبت بود ولی پس از آن به علت مجموعه ای از خرید و فروش ها، ‌دوباره برگشتی را شاهد بودیم.

قالیباف اصل با بیان اینکه شدت عکس العمل بازار سرمایه هماهنگ با اهمیت اخبار سیاسی مثبت یا منفی نیست، گفت: این عکس العمل می تواند زیادتر یا کمتر باشد. این نوسانات در همه بازارها مشاهده می شود و حتی بازار ما با محدودیتی که دارد نوسانات آن در مقایسه با بازارهای دیگر کمتر است.

مدیرعامل بورس تهران گفت: در اتفاقی که در روسیه درباره واحد پول آنها رخ داد، در یک روز بورس آنها ۱۳ درصد افت کرد در حالی که آن موقع با بررسی های انجام شده، بورس تهران در یک سال ۱۱ درصد افت کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه باید روی خبرها و اثرگذاری آنها تحلیل داشت افزود: فضای اقتصادی ما اقتصاد شفافی نیست.

قالیباف اصل، بورس را نهاد اجرایی و سازمان بورس را نهاد نظارتی دانست و گفت: اینکه سرمایه گذار انتظار داشته باشد که بورس یا سازمان بورس نقش ضربه گیر را داشته باشند، شامل وظایف آنها نمی شود.

وی افزود: بخش عمده نبود شفافیت از بخش واقعی اقتصاد و خارج از بازار سرمایه که به داخل آن پمپ می شود از جمله بحث هایی است که درباره پالایشگاه ها یا پتروشیمی ها مطرح می شود.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: سرمایه گذار به مقررات بلند مدت نیاز دارد، مجلس هم در قانون فضای کسب و کار مصوبه ای گذراند که به موجب آن به مدت ده سال تکلیف خوراک پتروشیمی ها روشن شود ولی با گذشت چند ماه هنوز آیین نامه آن در دولت تهیه نشده است. وزارت نفت باید تکلیف پتروشیمی را به صورت بلند مدت مشخص کند.

در ادامه محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مجلس و عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل نظارت هایی که بر شرکت‌ها در بورس انجام می شود، اطلاعاتی که ارائه می شود قابل قبول است ولی ابهام در این موضوع است که مانند پالایشگاه ها وقتی که کیفی سازی دچار مشکل می شود، امکان تصمیم گیری برای صورت های مالی جهت تصمیم گیری در مورد آینده دچار چالش اساسی می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا