همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی در ایران دیرینه است

پایگاه خبری ارک خبر-کرج:

همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی در ایران دیرینه است

 استاد اقلیت دینی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران،همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی و قومیت ها در ایران را ریشه دار و دیرینه توصیف کرد وگفت: جایگاه اقلیت های دینی در ایران مناسب است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:باریس مجنونیان روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در کرج افزود: ایران دارای تاریخی بسیار کهن و ریشه دار است که هزاران سال است اقوام و اقلیت های مختلف دینی در آن با یکدیگر در صلح و آرامش زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه ادیان الهی در ایران بسیار مناسب است، تصریح کرد: با باز کردن بیشتر برخی مجاری و جایگاه های تصمیم گیری می توان نقش این اقلیت ها را پررنگ تر کرد.
مجنونیان گفت: هرقدر قومیت ها و ادیان بیشتر به یاری گرفته شوند و حضور پررنگ تری در همه صحنه ها داشته باشند این به معنی قدرت نرم برای کشور است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این قدرت نرم که امروز در ایران وجود دارد حتی برخی از کشورهای توسعه یافته نیز ندارند و نمی توانند بر روی اقلیت های خود حساب کنند اما ایران دراین زمینه کشوری بسیار تاریخی ، ریشه دار و با فرهنگی کهن است.
وی افزود: هم اکنون زمینه های حضور پررنگ تر اقلیت ها در کشور وجود دارد و باید به گونه ای عمل کنیم که اجازه ندهیم تا این قدرت و امتیاز به فراموشی سپرده یا تضعیف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا