حضور فیلم‏ های ایرانی در بازار جهان اسلام افزایش پیدا کرد

خبرگزاری ارک: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از افزایش فیلم‏ های ایرانی در بازار جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تاکید بر حضور فیلم ‏های ایرانی در بازار جهان اسلام ابراز امیدواری کرد که همکاری‏ های سینمایی ایران و سوریه توسعه بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره با اینکه در جهان اسلام آثار ارزشمندی تولید می‏ شوند که متاسفانه در حوزه اکران و توزیع، پشتیبانی نمی‏ شوند، گفت:  بنیاد سینمایی فارابی یک نهاد تاثیرگذار و با تجربه درحوزه بین‏ الملل، تولید فیلمنامه، تولید و پشتیبانی آثار سینمایی است که می ‏تواند این تجربیات را در اختیار فیلمسازان، فیلمنامه نویسان و عوامل تولید سینما در کشور سوریه قرار دهد.

تابش ادامه داد: یکی از تعهدات بنیاد سینمایی فارابی در حوزه بین‏ الملل، رعایت تمام مراحل قانونی درباره حقوق و کپی رایت فیلم و سپس اکران عمومی فیلم در سینماها و نیز مراکز فرهنگی و جشنواره‏ ها است.

دیانا جبور مدیرعامل تولیدات تلویزیون و رادیو سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی با همکاری با بنیاد سینمایی فارابی و تاکید به پخش فیلم‏ های ایرانی در سوریه گفت: با توجه به شرایط موجود در سوریه مردم بجای تماشای فیلم در سینماها، آثار سینمایی را در خانه‏ های خود به صورت سی دی و یا پخش سراسری از تلویزیون تماشا می‏ کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه پخش فیلم از تلویزیون سود تجاری ندارد، می‏توان فیلم‏ هایی که چند سال از تولید آنها گذشته و سودآوری کمتری دارند، تهیه و پخش کرد.

دیاناجبور مدیرعامل یک موسسه فیلمسازی در سوریه و از میهمانان شرکت کننده در سی و سومین جشنواره بین‏ المللی فیلم فجر است که در حاشیه این سفر با حضور در بنیاد سینمایی فارابی با مدیرعامل و مسئولان این بنیاد مذاکره و گفتگو کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا