راهپیمایی گسترده مردم مالزی به مناسبت روز جهانی قدس و تجمع مقابل سفارت آمریکا

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

راهپیمایی گسترده مردم مالزی به مناسبت روز جهانی قدس و تجمع مقابل سفارت آمریکا

 مردم مالزی امروز پس از اقامه نماز جمعه در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق تظاهراتی به مناسبت روز جهانی قدس، اندیشه ماندگار امام خمینی (ه) برگزار و ضمن تجمع مقابل سفارت آمریکا، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، در این تظاهرات که از مسجد ‘تابونگ حاجی’ در خیابان ‘تون رزاق’ آغاز و تا سفارت آمریکا ادامه داشت، رهبران گروه های سیاسی، قشرها، نژادها و ملیت های مختلف مقابل سفارت آمریکا تجمع و به ارائه دیدگا های خود در مورد فلسطین و لزوم وحدت کشورهای اسلامی در مورد فلسطین پرداختند.
راهپیمایان که تعداد آنها از سال های گذشته بیشتر بود، در مسیر بین مسجد ‘تابونگ حاجی’ تا سفارت آمریکا شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر آمریکا و اسرائیل، زنده باد فلسطین و زنده باد اسلام سر دادند و پلاکاردهایی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی با خود به همراه داشتند.
در این تظاهرات که اعضای تشکل های غیر دولتی، موسسات، احزاب سیاسی و مردم عادی مالزی حضور داشتند، سخنرانان تاکید کردند در روز قدس گردهم آمده اند تا همسبتگی خود را با مردم فلسطین اعلام کنند.
سخنرانان همچنین خواستار تحریم کالاها و شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی و یا کالاهایی شدند که با سرمایه صهیونیست ها در جهان تولید می شود و از مسلمانان جهان خواستند با شرکت در این تحریم فشار اقتصادی به رژیم اشغالگر قدس را افزایش دهند.
یک سخنران غیرمسلمان و از نژاد چینی در مالزی نیز تاکید کرد که مساله فلسطین امروز دیگر فراتر از مساله جهان اسلام است و به یک مساله انسانی تبدیل شده که هر انسانی در مقابل آن مسئول است.
در بخش دیگری از این سخنرانی ها گفته شد که چگونه ممکن است کشورهای مدعی حقوق بشر هنگامی که کشوری شهروند خود را به دلیل مساله مشخصی بازداشت می کند، فریاد بر آورند، اما در مقابل ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کنند.
سخنرانان این تظاهرات که با حضور قابل توجه نیروهای امنیتی مقابل سفارت آمریکا برگزار شد، همچنین عدالت را هدف نهایی مبارزات مردم فلسطین عنوان و تاکید کردند که صلح بدون عدالت هرگز محقق نمی شود.
معترضان مالزیایی که در بین آنها غیرمسلمانان و همچنین برخی شهروندان خارجی حضور داشتند در این تظاهرات پرچم رژیم صهیونیستی را نیز گلدمال کردند.
پس از انجام سخنرانی ها و شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و ضد آمریکایی، برگزارکنندگان این مراسم نامه درخواست خود را به سفارت آمریکا ارائه کردند.
در نامه درخواست تظاهرات کنندگان آمده بود: آمریکا باید به حمایت خود از رژیم صهیونیستی که ناقض قوانین بین الملل، پایان دهد.
تاکید بر موضع حمایت از مبارزات مردم فلسطین، اعتراض علیه صهیونیسم و رژیم غیر مشروع و غیرقانونی صهیونیستی، کسب پیروزی نهایی توسط جنبش های پایداری، پایان حمایت آمریکا از نسل کشی و نژادکشی رژیم صهیونیستی بخش هایی از درخواست تظاهرات کنندگان بود.
توقف حمایت از شهرک سازی رژیم صهیونیستی، توقف حمایت از اعضاء رژیم صهیونیستی که سیاست های نژادپرستانه علیه فلسطین های تحمیل کرده اند، توقف حمایت از اقداماتی که می تواند باعث تخریب مسجد الاقصی و بیت المقدس شود و به رسمیت شناختن قطعنامه شماره 2334 که به طور آشکار وضعیت غیرقانونی شهرک سازی در فلسطین از سال 1967 را مورد اشاره قرار داده است، از جمله درخواست هایی بود که در درخواست راهپیمایان مالزی از ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهور آمریکا مطرح شد.
‘محمد سبو’ رئیس حزب اعتماد ملی مالزی، ‘عبدالغنی شمس الدین’ دبیر مجمع العلما مالزی، ‘سید شیخ العطاس’ رئیس سازمان دفاع از فلسطین، ‘عزمی عبدالحمید’ رئیس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی (ماپیم) و ‘تیان چوا’ عضو پارلمان و معاون حزب عدالت مردم مالزی در این راهپیمایی حضور داشتند و برخی سخنرانی کردند.
معترضان همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که عکس ‘دونالد ترامپ’ و ‘هیلاری کلینتون’، ‘سلمان’ پادشاه عربستان و دیگر شخصیت های جهان در آن قرار داشت و در آن مواضع آنها در مقابل فلسطین و یا ایجاد تفرقه در جهان اسلام محکوم شد.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس نامیدند و هر سال در این روز تجمعات گسترده ای در سراسر جهان برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا