ابراز امیدواری سفیر انگلیس در تهران نسبت به توسعه روابط اقتصادی ایران با اروپا

پایگاه خبری ارک خبر-گرگان:

ابراز امیدواری سفیر انگلیس در تهران نسبت به توسعه روابط اقتصادی ایران با اروپا

 سفیر انگلستان در تهران ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه رابط اقتصادی کشورمان با اروپا گفت: نیاز است در معرفی ظرفیت های مختلف ایران به دیگر کشورها تلاش بیشتری صورت گیرد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:نیکلاس هاپتون در سفر به گلستان و در نشستی با مسئولان اتاق بازرگانی گرگان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان افزود: لازم است سرمایه گذاران خارجی از توانمندی های ایران در استانهایی همچون گلستان بیشتر مطلع شوند.

بر پایه گزارش ارسالی روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان به ایرنا، سفیر انگلیس در ایران اظهار داشت: اتاق بازرگانی در توسعه مراودات اقتصادی نقش مهمی دارد و امید است با همکاری متقابل در آینده نزدیک هیات های تجاری (ایران و انگلستان) با هم ملاقات داشته باشند تا طبق روابط جاری بتوان سرمایه گذاران بیشتری را به ایران اعزام کرد.
همچنین در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که یکی از مهم ترین برنامه ها در این استان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی بوده که در این رابطه اقداماتی در دست انجام است.
حسینقلی قوانلو با بیان اینکه مراودات مردم و بازرگانان می تواند بر مراودات سیاسی تاثیر بگذارد به ظرفیت های گلستان اشاره کرد و گفت: تصویب راه اندازی منطقه آزاد تجاری – اقتصادی اینچه برون در شمال استان می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری خارجی و دسترسی آسان به بازار کشورهای آسیای میانه باشد.
‘اراز جان شمالی’ نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این نشست ضمن معرفی ظرفیت های گلستان در بخش های مختلف تولیدی اظهار داشت: این استان در اغلب بخش ها بویژه تولیدات دامی، آبزی و کشاورزی دارای مزیت نسبی بالایی است.
سفر یک روزه سفیر انگلستان در جمهوری اسلامی ایران به گرگان به منظور آشنایی با ظرفیت های گلستان و همکاری متقابل تجاری این استان با انگلیس در پذیرش و اعزام هیات های تجاری در آینده اعلام شده است.
استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در کرانه شرقی دریای خزر دروازه ورود به کشورهای آسیای میانه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا