گرمای بی سابقه در خراسان جنوبی/دمای طبس به ۴۸ درجه رسید

پایگاه خبری ارک خبر-خراسان جنوبی:

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:

گرمای بی سابقه در خراسان جنوبی/دمای طبس به ۴۸ درجه رسید

 مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به روزهای گرم استان، گفت: گرمای چند روزه اخیر استان در طول ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

ارک خبربه نقل ازمهر:علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گرمای شدید هوای خراسان جنوبی در چندین روزه اخیر بیان کرد: این گرما در طول ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند روز گذشته دمای هوای بیرجند و فردوس به ۴۳ درجه سانتی گراد رسیده بود، گفت: همچنین شهرستان طبس به  گرمای ۴۸ درجه سانتی گراد، قاین ۴۰ درجه سانتی گراد و سرایان ۴۴ درجه سانتی گراد رسیده بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان گرمای بی سابقه ای را به خود دیده است، گفت: این گرما به دلیل همزمانی دو الگو زودتر از موعود  در پایان فصل بهار رخ داده است.

وی با اشاره به پیش بینی شرایط دمایی هوا در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی این مدت شهرستان های سربیشه و قاین با ۱۷ درجه سانتی گراد سردترین و نهبندان با ۴۳ درجه سانتی گراد گرم ترین مناطق بوده اند.

خندان رو بیان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده نیز روند نسبی کاهش دما را برای هوای خراسان جنوبی پیش بینی می کنیم.

وی با اشاره به شرایط جوی استان در ۲۴ ساعت آینده، اظهار کرد: آسمانی صاف همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک را برای استان پیش بینی می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا