آغاز نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های کشور های اسلامی در مشهد

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

آغاز نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های کشور های اسلامی در مشهد

 نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی صبح یکشنبه با حضور 600 مهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های کشورهای اسلامی در این مراسم گفت: اتحادیه شبکه های رادیو و تلویزیون جهان اسلام هر سال اقدام به برگزاری اجلاس در کشورهای اسلامی می کند.
حجت الاسلام علی کریمیان افزود: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی از سوی آیسسکو، این اتحادیه نیز محل برگزاری نهمین اجلاس خود را این شهر تعیین کرد.
وی اظهار کرد: این نشست با رویکرد معرفی ظرفیتهای مشهد به جهان اسلام و با شعار ‘مشهدالرضا (ع) خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی’ برگزار شده است.
وی گفت: مشهدالرضا (ع) پناهگاه بشریت، الگوی معنویت و وحدت ادیان و ملیتهای مختلف است.
حجت الاسلام کریمیان افزود: برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی، ششمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری های رسانه ای، انتخاب شبکه برتر اسلامی، تجلیل از خانواده شهدا، انتخاب برترین فیلمساز جهان اسلام و نمایش مستندهایی در باره عراق، سوریه، لبنان و یمن بخش ‌های مختلف این اجلاس را تشکیل می‌ دهد.
وی با بیان اینکه نقش بی بدیل و تاثیر شگرف رسانه ها بر افکار عمومی بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: دشمنان اسلام تلاش داردند در چارچوب جنگ نرم معادلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی خود را بر کشورهای اسلامی تحمیل کنند.
وی گفت: با توجه به اوضاع پرآشوب غرب آسیا نقش رسانه بیش از پیش اهمیت دارد.
دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون ‌های اسلامی افزود: هم اکنون تلاش سیاسی، میدانی و رسانه ای دشمن جابجایی اولویتها و به فراموشی سپردن مساله فلسطین است.
وی ادامه داد: دشمن و استکبار می کوشد محور مقاومت و کانون آن را که جمهوری اسلامی ایران است تهدید کننده صلح و ثبات منطقه معرفی کند.
وی اظهار کرد: امروز همان روزی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران سالها قبل نوید آن را داده بودند و زمان آزادی، آزادی خواهی و حاکمیت مظلومان بر زمین فرا رسیده است و به زودی شاهد پیروزی ملت مظلوم فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی خواهیم بود.
حجت الاسلام کریمیان گفت: رسانه ها زوال استکبار جهانی را رقم می زنند و باید با گسترش وحدت، همدلی، گسترش سبک زندگی اسلامی و دفاع از مظلومان جهان، پیروزی امت اسلامی و نابودی دشمن را تسریع کرد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
مراسم افتتاح رسمی برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام پنجم بهمن ماه پارسال با حضور 250 میهمان خارجی در مشهد برگزار شد.
نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون ‌های کشورهای اسلامی نیز که به همین مناسبت در مشهد برگزار شده است از امروز تا 13 تیر ماه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا