کابوس شمالی ها پایان ندارد/ گره کور ترافیک در کندوان

پایگاه خبری ارک خبر-چالوس:

حبس‌حاشیه‌نشینان جاده چالوس‌درتعطیلات

کابوس شمالی ها پایان ندارد/ گره کور ترافیک در کندوان

تعطیلات که فرامی رسد تازه کابوس شمالی‌ها به‌ویژه مازندرانی‌ها و اهالی چالوس و مرزن‌آباد آغاز می شود، آن‌ها در خانه هایشان حبس می شوندوبا خود می گویند کاش رویای آزادراه زود تعبیر شود.

ارک خبربه نقل از مهر – تعطیلات تابستانی فرارسید و تلف شدن وقت مردم پشت ترافیک کشنده و حبس خانگی روستاییان در مسیرهای منتهی به جاده‌های اصلی مازندران، از دغدغه‌های همیشگی است که افتتاح قطعه اول آزادراه هم این کابوس دیرینه را مرهم نشده است.

تعطیلات عید فطر گذشت اما بسیاری از اهالی کلاردشت، چالوس، مرزن‌آباد و کجور به دلیل ترافیک کشنده و طولانی مسیر قید سفر به مناطق هم‌جوار را زدند و در سکونتگاه‌هایشان به‌اجبار ساکن شدند.

حاشیه‌نشینان مسیر چالوس – کرج همواره از خود می‌پرسند کی مشکلات دیرینه و ناخواسته ترافیک ناشی از شمال گردی پایتخت‌نشینان و دیگر هم‌وطنان به فرجام می‌رسد و آیا گره کور ترافیک حل خواهد شد.

به گفته یک شهروند مرزن‌آبادی، مسیر کمتر از دو کیلومتری حدفاصل ورودی و خروجی شهر منتهی به آزادراه تهرانشمال در ایام تعطیلات قفل می‌شود و به‌ناچار شهروندان را در خانه‌هایشان حبس می‌کند.

علی سام بابیان اینکه در ایام تعطیلات اگر نیازمند آن باشیم تا به مراکز درمان شهر چالوس مراجعه کنیم باید ساعت‌ها پشت ترافیک باشیم و این معضل در تعطیلات منتهی به سال جدید نگران‌کننده می‌شود.

خدیجه سام دلیری عضو شورای شهر مرزن‌آباد نیز گفت: در سفر دولت تدبیر وامید به استان ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های کنارگذر شهرهای ساحلی استان اعتبار در نظر گرفته‌شده بود ولی متأسفانه مرزن‌آباد به‌عنوان نقطه ورودی و دروازه مازندران از این اعتبار بی‌نصیب مانده و نیاز است تا متولیان امر در این زمینه نیز عدالت را رعایت کنند.

سام دلیری با اظهار اینکه همه مسافران مازندران پس از عبور از جاده کندوان به‌اجبار از داخل شهر مرزن‌آباد تردد می‌کنند، یادآور شد: این امر، حجم سنگین ترافیک را برای شهر و اهالی منطقه به ارمغان می‌آورد.

مردم مرزن‌آباد ایام تعطیل و جمعه‌ها به‌صورت ناخواسته در خانه‌هایشان محبوس هستند و مجبور به تحمل بار ترافیکی منطقه هستند

سام دلیری شمار جمعیت شهر گردشگر پذیر مرزن‌آباد را هشت هزار نفر بیان کرد و گفت: این شهر کوچک پذیرای میلیون‌ها مسافری است که از مسیر کندوان وارد مازندران می‌شود و مردم مرزن‌آباد ایام تعطیل و جمعه‌ها به‌صورت ناخواسته در خانه‌هایشان محبوس هستند و مجبور به تحمل بار ترافیکی منطقه هستند.

وی با اشاره به تعریض مسیر منتهی به شهر مرزن‌آباد پس از پایان قطعه چهارم آزادراه چالوس – تهران بیان داشت: متأسفانه خروجی شهر مرزن‌آباد بسیار باریک بوده و سبب ترافیک سنگین می‌شود.

 وقتی خبر از یک‌طرفه شدن مسیرهای منتهی به شمال و پایتخت مخابره می‌شود، بیش از همه حاشیه‌نشینان مسیر نگران می‌شوند چراکه این خبر و ترافیک سنگین، مشکلاتی برایشان به ارمغان خواهد آورد.

به تأکید شهروندان و حاشیه‌نشینان محور کندوان، مسئولانی که دستور یک‌طرفه شدن جاده چالوس و دیگر جاده‌های شمالی را صادر می‌کنند، آیا برای مردم شهر چالوس و دیگر شهرهای شمالی حقی در تعطیلات رسمی در نظر گرفته‌اند.

 

مرزن شهری کوچک و پرجاذبه به‌عنوان دروازه ورودی مازندران گرفتار ترافیکی سنگین است که حل این معضل نیازمند تأمین بودجه‌های ملی و همت و عزم ملی مسئولان استانی و شهرستان برای بازگشایی گره کور ترافیک است و شهروندان همچنان چشم به کلید دولت تدبیر و امید برای حل این مشکل دوخته‌اند و از خود می‌پرسند قفل ترافیک کی باز می‌شود.

یک‌طرفه کردن جاده به‌عنوان اولین گزینه ترافیکی در تعطیلات اصلاح شود

یک فعال حوزه گردشگری در محور کندوان با اشاره به مشکلات یک‌طرفه شدن محور در ایام تعطیلات برای اهالی و فعالان اقتصادی اظهار داشت: با توجه به یک‌طرفه شدن جاده چالوس در ایام تعطیل در صورت بروز تصادف، بیماری و غیره دسترسی به مراکز درمانی دشوار می‌شود که در صورت رفع این مشکل، وضعیت معیشتی ۳۰۰ واحد اقتصادی محور کندوان بهتر خواهد شد لذا انتظار داریم یک‌طرفه کردن جاده به‌عنوان اولین گزینه ترافیکی در تعطیلات اصلاح شود.

 علی میار عدم تجهیز ماشین‌آلات راه‌سازی با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه، ترافیک شدید در مرزن‌آباد و سیاه‌بیشه به دلیل عدم تعریض محور، نبود امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی و غیره را از دیگر معضلات منطقه دانست.

ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته که ترافیک در این محور حرف اول و آخر را می‌زند، روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اگرچه برای بسیاری از هم‌وطنان نویدبخش سفر به شمال و گشت‌وگذار میان سبزه‌زاران و دریا است ولی برای روستاییان محور چالوس همیشه همراه با کابوس است چراکه سال‌هاست روستاییان هنگام یک‌طرفه شدن محور برای رفت‌وآمد با مشکل مواجه‌اند.

 

علی نبیان معاون امور عمرانی استانداری مازندران نیز با اشاره به مشکلات اهالی حاشیه‌نشین محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیل به اقدامات برای و تکمیل آزادراه تهران – شمال بابیان اینکه بخشی از قطعه چهارم آزادراه تهران ـ شمال در قطعه چهارم بازگشایی شد، خاطرنشان کرد: ۶ ماه نخست سال ۹۶ نیمه نخست محور آزادراه تهران ـ شمال به سرانجام می‌رسد.

وی استفاده از راه‌های چالوس را خواسته به‌حق مردم این منطقه اعلام کرد و بررسی موانع و مشکلات در این بخش از اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

در این سال‌ها که مسئله ترافیک محور چالوس به دغدغه مسئولان و محلی‌ها تبدیل‌شده، راهکارهای زیادی ارائه‌شده بلکه این معضل برطرف شود ولی به‌واقع باید گفت راهکاری که گره‌گشا باشد یا ارائه نشده یا ارائه‌شده و مورد غفلت واقع‌شده است چراکه روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل محور  چالوس – کرج به خاطر حجم بالای خودروها قفل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا