استرالیا مقابل کره شمالی، سامانه دفاع موشکی خود را توسعه می دهد

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

نخست وزیر استرالیا در آلمان مطرح کرد

استرالیا مقابل کره شمالی، سامانه دفاع موشکی خود را توسعه می دهد

‘مالکوم ترنبول’ نخست وزیر استرالیا همزمان با آخرین آزمایش موشکی قاره پیمای کره شمالی که توان هدف قراردادن بخشی از استرالیا را دارد، از توسعه سامانه دفاع موشکی این کشور خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، نخست وزیر استرالیا که برای شرکت در نشست سران گروه 20 در هامبورگ آلمان به سر می برد روز جمعه گفت: ما در حال توسعه سامانه دفاع موشکی خود هستیم.
به نوشته روز شنبه تارنمای شبکه ‘اسکای نیوز’، وی گفت که سیستم دفاع ضد موشکی ‘تاد’ آمریکا برای استرالیا مناسب نیست و استرالیا در حال توسعه سیستم دفاع موشکی خود علیه حملات موشکی می باشد.
وی در پاسخ به این سوال که برنامه استرالیا برای دفاع در مقابل تهدیدات درون قاره ای مانند موشک های بالستیک کره شمالی چیست، اینگونه پاسخ داد که تمرکز استرالیا بر روی حمایت از نیروهای زمینی می باشد.
نخست وزیر استرالیا در گفت وگو با خبرنگاران، پاسخ مناسب به کره شمالی را خلع سلاح اتمی این کشور دانست و گفت که در راستای تامین سیستم دفاع موشکی استرالیا مذاکراتی در خصوص سیستم تاد شده است، اما این سیستم توسط کره شمالی مورد استفاده قرار می گیرد.
مالکوم ترنبول تاکید کرد که سامانه تاد در حال حاضربرای استرالیا مناسب نمی باشد، اما گفت که در پی یافتن راهکاری جهت تامین امنیت این کشور است.
وی بار دیگر تاکیدکرد که پاسخ مناسب به کره شمالی خلع سلاح اتمی این کشور است تا از رفتار بی پروای پیونگ یانگ جلوگیری شود.
نخست وزیر استرالیا بار دیگر به نفوذ چین بر کره شمالی اشاره کرد و گفت کشوری که در این رابطه دارای قدرت نفوذ کافی بر روی کره شمالی می باشد، چین است.
کره شمالی روز سه شنبه گذشته برای نخستین بار اقدام به آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما کرد که تحلیلگران معتقدند، توانایی رسیدن به ایالت آلاسکا در شمال غرب آمریکا و بخشی از استرالیا را دارد.
‘بارنبی جویس’ معاون نخست وزیر استرالیا نیز روز پنجشنبه تایید کرد که اگر پیونگ یانگ کلاهک هسته ای به سوی آمریکا پرتاب کند، این کشور به اقدام نظامی علیه کره شمالی ملحق خواهد شد.
آزمایش موشکی کره شمالی که پیشرفت قابل توجهی در برنامه‌های موشکی پیونگ یانگ به شمار می رود، زنگ خطر را برای آمریکا و متحدانش به صدا در آورده است.

دکمه بازگشت به بالا