اختصاص 500 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات هلال احمر

پایگاه خبری ارک خبر-شهرکرد:

اختصاص 500 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات هلال احمر

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تاکنون 500 میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات این جمعیت اختصاص یافته است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، سیدحمید جمال الدینی روز چهارشنبه در جمع معاونان و روسای شعبه های جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 180 میلیارد ریال از این اعتبار برای تامین 22 قلم کالای امدادی انبارهای امدادی کشور هزینه شد.
به گفته وی، این اعتبار برای تجهیز کالاهای امدادی، تجهیز خودروهای نجات، تجهیز تیم های واکنش سریع و تیم های کوهستان هزینه شده است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد: مطابق برنامه، تیم واکنش سریع این جمعیت در 72 شهر بالای 120 هزار نفر جمعیت خطرپذیر کشور مستقر می شوند.
جمال الدینی افزود: مطابق بررسی ها در سال های اخیر، بازآموزی آموزش های تخصصی این جمعیت به ویژه در بخش پیش بیمارستانی نیاز و ضرورت شناخته شد.
به گفته وی، در همین راستا سال گذشته یکهزار و 500 نفر از امدادگران این جمعیت دوره های پیش بیمارستانی را فراگرفته و یکهزار ارزیاب آموزشی نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر سرمایه اجتماعی، امنیت اجتماعی و آمادگی روانی اجتماعی را شاخص های مهم تاب آوری در کشور برشمرد.
وی مدعی شد: حوادث طبیعی کشور سالانه 100 هزار میلیارد ریال خسارت وارد می کند که می توان با ارتقای آگاهی و دانش عمومی در تاب آوری، 25 هزار میلیارد ریال آن را کاهش داد.
جمال الدینی تصریح کرد: فعالیت های جمعیت هلال احمر اگر در جامعه به صورت ارزش اجتماعی نهادینه نشود، نمی توان به افزایش آگاهی های مردم و کاهش خسارت و هزینه های حوادث و بلایا رسید.
سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور برای بررسی مشکلات و توانمندی های جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا