160 ميليارد ريال اعتبارمورد نياز جهت تكميل محور ارتباطي موته – گلپايگان / با احداث 6 كيلومتر كمربندي موته اين محورتكميل خواهد شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدير ساخت وتوسعه راههاي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان؛
160 ميليارد ريال اعتبارمورد نياز جهت تكميل محور ارتباطي موته – گلپايگان / با احداث 6 كيلومتر كمربندي موته اين محورتكميل خواهد شد

پروژه راهسازي موته – گلپايگان در صورت تامين اعتبارات لازم تا پايان آذرماه سالجاري به بهره برداري خواهد رسيد

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، محور موته – گلپايگان از بزرگراه اصفهان – تهران به سمت گلپايگان يكي از محورهاي پرتصادف استان به لحاظ وقوع تصادفات فوتي وجرحي همواره مورد توجه مسئولين كشوري و استاني بوده كه با احداث باند دوم اين محور و رفع نقاط پرتصادف و اصلاح قوس هايي با شيب تند مي توان در راستاي كاهش تصادفات رخ به رخ و وقوع تصادفات منجر به فوت قدمي برداشت كه خوشبختانه با پيگيري هاي انجام شده از 55 كيلومتر طول مسير 49 كيلومتر آن به بهره برداري رسيده و 6 كيلومتر آن به عنوان كمربندي موته در حال احداث مي باشد .

حميدرضا اميرخاني مدير ساخت وتوسعه راههاي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان در اين خصوص گفت: اين پروژه مراحل تكميل خود را پشت سر مي گذارد كه اميد است با تكميل 6 كيلومتر كمربندي روستاي موته و با اميد به تامين اعتبارات لازم و تزريق به پيمانكار فعال مستقر در منطقه بتوان تا پايان سه ماهه سوم سال جاري اين مسير را به بهره برداري رساند.

وي از جمله دلايل به تعويق افتادن زمان بهره برداري اين پروژه را وجود لوله هاي خط توزيع و انتقال گاز در مسير عنوان كرد وگفت: با احتساب انجام لايه دوم آسفالت براي 35 كيلومتر اين مسير و 6 كيلومتر كمربندي موجود و احداث دوربرگردان ها و پاركينگ ها، بالغ بر 160 ميليارد ريال جهت تكميل اين پروژه اعتبار مورد نياز است كه درصورت تزريق اعتبار لازم كل اين مسير به بهره برداري خواهد رسيد.

شهرام عباسي كارشناس ناظر اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان  با ارائه مشخصات فني اين پروژه گفت: با توجه به تداخل محور مياني راه در مجاورت قنات و وجود روان آب هاي سطحي، سعي شده  با تقويت سطح زمين و بستر موجود ، مراحل راهسازي آن با رعايت بالاترين شاخص هاي استاندارد انجام شود تا در آينده شاهد كاهش هزينه هاي نگهداري راه در اين مسير باشيم .

عباسي هدف از ايجاد كمربندي در موته را ايمن سازي تردد عنوان كرد وگفت: با احداث 6 كيلومتر كمربندي در مسير موته – گلپايگان ضمن حذف قوس هاي خطرناك ، سرعت ترافيك طرح تا سطح مجاز افزايش مي يابد و اين اقدام در راستاي كاهش تصادفات رخ به رخ و منجر به فوت انجام مي گيرد.

وي با توجه به وضعيت اقتصادي حاكم، همكاري شركت هاي پيمانكاري را در به بهره برداري رسيدن پروژه ها بسيار مهم ارزيابي كرد  و گفت: اميد است بتوان با تزريق اعتبارات لازم تمامي پروژه هاي فعال در اين منطقه را طبق برنامه زمان بندي تكميل و به بهره برداري رسانيد .

دکمه بازگشت به بالا