تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه آبادان از سرگرفته شد

پایگاه خبری ارک خبر-آبادان:

تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه آبادان از سرگرفته شد

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: با اتمام طرح تعمیرات در واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان تولید بنزین یورو 4 در این پالایشگاه از سرگرفته شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:اسفندیار دائم الذکر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به دلیل تعمیرات اساسی واحد تولید بنزین، چند ماهی است که تولید بنزین یورو 4در پالایشگاه آبادان متوقف شده بود.

وی اظهار داشت:هم اکنون روزانه 23 هزار بشکه بنزین یورو 4 در پالایشگاه آبادان در حال تولید است و بعد از تثبیت تولید توزیع آن در کلان شهرها آغاز می شود.
دائم الذکر گفت: بنزین یورو 4 پس از تولید در پالایشگاه آبادان برای توزیع در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی قرار می گیرد و سپس با تانکر و لوله در کلانشهرها و جایگاه های سوخت در آبادان و خرمشهر توزیع می شود.
وی اظهار داشت: به طور متوسط روزانه 500 هزار لیتر بنزین یورو 4 در جایگاه های سوخت آبادان و خرمشهر عرضه می شود.
پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان در استان خوزستان ایران قرار دارد.
ساخت این پالایشگاه در سال 1291 ه. ش به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.
این پالایشگاه تا سال 1973 به دست شرکت‌ های نفتی خارجی اداره می‌ شد تا اینکه در این سال به شرکت ملی نفت ایران تحویل داده شد.
پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است، خط لوله‌ ای هم از آبادان به سمت تهران می‌ آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می‌ یابد.

دکمه بازگشت به بالا