تعداد قربانیان حادثه برخورد دو قطار در اسکندریه مصر به 42 تن رسید

پایگاه خبری ارک خبر-مصر:

تعداد قربانیان حادثه برخورد دو قطار در اسکندریه مصر به 42 تن رسید

خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی از قاهره به نقل از وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که برخلاف گزارشات اولیه از قربانیان و حادثه دیدگان برخورد دو قطار در اسکندریه، تعداد کشته و زخمی ها بیش از دو برابر شده و امروز به 42 کشته و 133 زخمی رسیده است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:گزارش اولیه رسانه های بین المللی از برخورد عصر دیروز جمعه دو قطار مسافربری در منطقه «خورشید» اسکندریه قربانیان این حادثه را دست کم 20 نفر اعلام کردند. بر اساس گزارش های اولیه 50 تن دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند.
اما وزارت بهداشت این کشور امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که قربانیان این حادثه تا لحظه مخابره خبر (11 صبح به وقت محلی) به 42 کشته و 133 زخمی رسیده است.
یک شاهد عینی در گفت وگو با رویترز درباره زمان و مکان دقیق حادث گفت که حادثه برخورد دو قطار مسیر پورت سعید به قاهره دیروز در ساعت 14 و 15 دقیقه و پس از برگزاری نماز جمعه در ایستگاه خورشید در نزدیکی اسنکدریه رخ داد که در همان لحظه نخست هرمی از آهن پاره مربوط به واگن های دو قطار ایجاد شد.
یک مقام سازمان راه آهن مصر نیز امروز در گفت وگو با رویترز در توصیف جزئیات حادثه گفت که با برخورد این قطار ابتدا کشنده یک قطار از ریل خارج شد و سپس واگن های دیگر را نیز با خود به اطراف پرتاب کرد.
اگرچه یک مقام امنیتی راه آهن مصر خطا در تغییر ریل را عامل بروز این حادثه خواند اما هشام عرفات، وزیر راه مصر بدون اشاره به جزییات دقیق حادثه از خطای انسانی به عنوان یکی از علت های این حادثه نام برد.
براساس این گزارش، عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر امروز دستور پیگیری موضوع را صادر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا