بازار جدید آهن فروشان اردبیل اردیبهشت ماه کلنگ زنی می شود

سرویس خبری روزنامه ارک- شهردار اردبیل گفت: بازار جدید آهن فروشان اردبیل در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش مهر، صدیف بدری در تشریح پروژه های سرمایه گذاری مشارکتی شهرداری اردبیل به طرح انتقال بازار آهن فروشان اشاره کرد و خرید ۳۸ هکتار زمین در سه راهی کوراییم را یادآور شد.

وی با تاکید به اینکه مکان فعلی بازار مشکلات امنیتی، ترافیکی و صوتی به وجود آورده است، تصریح کرد: قرار است با مشارکت بخش خصوصی در ۱۵ هکتار در محل زمین تعیین شده بازار جدیدی احداث شود.

به گفته شهردار اردبیل سال گذشته حصار کشی این محوطه انجام شد و پیش بینی می شود در اردیبهشت سال جاری این پروژه کلنگ زنی شده و تا یک سال یا ۱۸ ماه دیگر احداث شود.بدری رقم سرمایه گذاری این پروژه مشارکتی را هزار میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: محل فعلی بازار نیز در جلسات مشترک با صاحبان سرقفلی ها تعیین تکلیف خواهد شد تا منافع مشترک تامین شود.

وی با بیان اینکه پروژه های مشارکتی به دو شکل اجرا می شود، ادامه داد: در پروژه مشارکتی یا زمین و پروانه از سوی شهرداری تامین می شود و یا شهرداری در عوارض پروانه مشارکت می کند.

شهردار اردبیل به ساختمان هلال احمر در ایستگاه سرعین اشاره کرد و افزود:به عنوان مثال در این پروژه شهرداری در عوارض مشارکت دارد و این پروژه عظیم بوده و فقط پارکینگ آن ظرفیت ۵۰۰ دستگاه خودرو را دارد.بدری از دیگر پروژه های مشارکتی در دست اجرای سال جاری را بزرگراه ولایت، بازار مبل اردبیل و بازار میوه و تره بار شهریار برشمرد.

وی گفت: بازار مبل کلنگ زنی شده و در مرحله تجهیز کارگاهی است و قرار است در چهار طبقه با هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد ریال تمامی نیازهای مبلمان شهروندان را تامین کند.

این مسئول با یادآوری سرمایه گذاری مشارکتی شش هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی شهرداری در سال گذشته اضافه کرد: رونق سرمایه گذاری مشارکتی مرهون تدوین شیوه نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی شهرداری است.

به گفته شهردار اردبیل در سال گذشته عمده پروژه های سرمایه گذاری شامل پروژه شهریار، خدماتی تجاری مروارید، فاز دو شوراسنتر، تجاری تفریحی تیراژه و مسکونی روناک بوده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا