سرعت وزش باد در منطقه سیستان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

پایگاه خبری ارک خبر-سیستان وبلوچستان:

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان :

سرعت وزش باد در منطقه سیستان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

 کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد صبح امروز در منطقه سیستان به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب بروز پدیده گرد وخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.

ارک خبربه نقل ازمهر:علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش باد شدید همراه با گردوخاک به تناوب تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در نقاط مستعد طوفان گردوخاک موجب کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد خودروها می شود.

وی افزود: از همین رو سرعت وزش باد صبح امروز در منطقه سیستان به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید به طوری که شعاع دید افقی در زهک تا یک هزار متر ۲۰۰ متر و در محدوده شهرستان زابل تا ۳ هزار متر کاهش یافته است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد با اشاره به اینکه امروز شدت وزش بادوگردوخاک در شمال استان نسبت به روز گذشته شدیدتر است، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود بادوگردوخاک همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در نواحی مرکزی استان سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر وزش باد ودر برخی نقاط باد و گردوخاک انتظار می رود.

وی گفت: همچنین طی این مدت در جنوب استان سیستان و بلوچستان و سواحل غبار محلی و در بعد از ظهرها افزایش ابر خواهیم داشت.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت از نظر دمایی شاهد کاهش تدریجی دما درنیمه شمالی استان هستیم، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۳ و دلگان با حداکثر دمای ۴۳ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بوده اند.

دکمه بازگشت به بالا